• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoofdletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

mr0007

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2013
met deze formule heb ik als uitkomst, dag , datum , maand , jaar ,
=DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1)+7*$B$24-WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1);2)-6

maar het zijn kleine letters, ik zou het in HOOFDLETTERS willen

wie kan helpen

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
Dat kan bijvoorbeeld met:
Code:
=HOOFDLETTERS(TEKST(jouw_formule;"dddd d mmmm jjjj"))

deze doet dat :
Code:
=HOOFDLETTERS(TEKST(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1)+7*$B$24-WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1);2)-6;"dddd dd mmmm jjjj"))

Mij lijkt weekdag(vandaag();2) voldoende

@snb

niet als het resultaat moet zijn:
MAANDAG 20 APRIL 2015

knap hoor, mij lukte het niet om het op te lossen, dank jullie wel, :thumb: :d

MVG mr0007

@haije

Dan toch maar liever de ISO norm (NB. 4 januari valt altijd in de eerste week van het ISO-jaar):

PHP:
=TEXT(DATE(YEAR(TODAY());1;4)+7*B14 -WEEKDAY(DATE(YEAR(TODAY());1;4);2)+1;"dddd dd mmmm jjjj")

snb , dank je wel snb voor extra formule,

MVG mr0007

Laatst bewerkt:
@snb

ook in jou laatste bijdrage "mis" je wat voor mij de hoofdvraag van TS was:
maar het zijn kleine letters, ik zou het in HOOFDLETTERS willen
Wat betreft het komen tot de datum ben ik het uiteraard met je eens.

Ik dacht je je die aanvulling zelf wel zou kunnen maken.... ;)
Ik geef geen oplossingen, alleen suggesties waarmee iemand zelf verder kan...

Hallo snb, als ik een formule heb gekregen, kan ik af en toe, de formule een beetje wijzigen, maar meestal lukt me dat niet, dan krijg ik een fout melding, ik kan geen grote formules maken va het begin zoals u dat kan,
ik heb dit al geprobeerd =HOOFDLERTTERS( in formules te zetten, dan kreeg ik foutmelding, omdat ik niet zie, dit moet er nog bij moet;"dddd dd mmmm jjjj"))
ik heb een basis cursus excel gevolgd, maar heel lange ingewikkelde formules maken leerde je er niet, find ik jammer, dus ik probeer wel dingen uit, en op internet zoeken voor formules, soms vind ik ze op internet en soms niet, dan vraag ik weer even hulp er bij,
MVG mr0007

Er zijn uitstekende boeken waar je systematisch meer van Excel leert. Dat werkt beter dan te hooi en te gras wat bij elkaar sprokkelen.
Excel en VBA zijn gewoon talen met een woordenschat, grammatica en regels. Die leer je het beste van simpel naar complex. Begin niet meteen met het schrijven van gedichten in een taal die je nog niet beheerst.

En vooral: gebruik geen formules/code die je niet begrijpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan