Hoofdpijn van Emule

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene uit almere

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2006
Berichten
49
Hallo,
Ik heb problemen met het verkrijgen van een hoog id .
Ik heb een netgear router keurig de poorten geforward .
Ip adressen aan mijn computers gehangen en ook in mijn router gezet.
Firewall van mijn computers uitgezet maar niets helpt.
Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat ik kon vinden maar ik moet iets over het hoofd zien en ik weet niet wat.
Vast bedankt voor je reactie.
 
check TCP / UTP adressen nog eens en keer dan. Pas ze zonodig aan. Kies bij voorkeur een hoog poortadres, boven 50.000

Maar.... waarom gebruik je Emule nog? Beetje achterhaald, vol corrupte files, broednest van virus-ellende. Waarom geen nieuwsgroepen? Betrouwbaarder, (veel!!!!) sneller, completer, en vooral: meer.
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe cijfetjes ingetikt in emule en router en het helpt niet.
Maar vertel eens iets over jou manier met nieuwsgroepen ?
 
kijk hier voor uitgebreide info: www.binaries4all.nl

Dit heb je nodig:

Newsleecher (of andere leecher naar keuze)
WinRAR
QuickPAR
FTD (niet noodzakelijk, maar wel warm aan te bevelen)
 
Kies bij voorkeur een hoog poortadres, boven 50.000

Maar.... waarom gebruik je Emule nog? Beetje achterhaald, vol corrupte files, broednest van virus-ellende.
Volgens mij ben je een beetje in de war met een ander P2P programma, eMule bezit in ieder geval geen van deze eigenschappen en het poortadres klopt ook van geen kant.
rene uit almere zei:
Ik heb zo'n beetje alles gelezen wat ik kon vinden maar ik moet iets over het hoofd zien en ik weet niet wat.
Dan neem ik aan dat je hier ook al bent geweest?

Wat voor netwerkopstelling heb je trouwens, wat is je merk en type modem, zit de modem en router onder dezelfde range (netwerk bereik)?
 
Het modem is eentje van scarlet zonder verdere gegevens die ik erop kan vinden, wel een mac adres. Deze zit met een draad vast aan de netgear router wgr 614.
Of ze in de zelfde range zitten? Geen idee, dit zegt me niks.
En inderdaad op de site van emule ben ik al geweest.

Rene'
 
Laatst bewerkt:
Snap het probleem niet zo goed, je kunt het beste vaste ip adressen gebruiken, voor je computers, en de DHCP in de router uischakelen, de gateway is dan het ip adres van de router, en de dns ook, als je daar de dns adressen van de ISP hebt ingegeven, anders moet je die gebruiken.

Voordeel hiervan is, dat je niet de hele reeks hoeft in te voeren, die de DHCP server kan uitdelen aan de computers.

Dat kun je een vast ip adres forwarden, met de goede udp en tcp poort in de router, die je ook in Emule hebt opgegeven, bij verbinding.
 
begrijp ik je goed als ik zeg dat:dns server 192.168.1.1
dhcp server 192.168.1.1
default gateway 192.168.1.1
en mijn computers heb ik genoemd 192.168.1.2 en 192.168.1.3

dit is de bedoeling?
 
Gateway, in/van de netwerkkaart het ip adres van de router, meestal hetzelfde als het webconfig adres.

De DHCP, van de router, deze uitschakelen, en een range aangeven, welke ip adressen contact mogen leggen.

De DNS adressen in/van de netwerkkaarten, alleen als in de router die van de ISP is opgegeven, weer het ip adres van die router, ook kunnen gewoon de adressen van de ISP ingevuld worden.

En die ip adressen in/van de netwerkkaarten, zijn goed.
 
Als het zo is ingevuld, en je hebt de DHCP server uitgeschakeld in de router, zou je nu kunnen internetten, waar het nu ook op lijkt, anders kun je geen antwoord geven.:)

Kun je port forwarding doen, in de router, toch.:thumb:
 
Ik heb nog niets veranderd want alles staat zoals besproken en de poorten zijn dus ook gedaan naar bijbehoorende ip adressen.
 
Indien alles een vast ip adres heeft, en in Emule en in de router dezelfde udp en tcp poorten zijn gebruikt, zou je nu een hoog id moeten hebben.
 
Snap er de balle niet van, firewall staat uit, vaste ip adressen, poorten geforward in de router, weird.

Heb je een proxy server ingebruik?

Test die poorten eens in Emule, bij verbinding, als je hem hebt verbonden.
 
Probeer het eens met de standaard poorten, 4662 voor de tcp, en 4667 voor de udp.
 
dat zijn de poorten die ik op een andere computer gebruik [te] .
maar helaas hij komt niet door de test.
Ikzag wel een ip adres wat niet in de router voorkomt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan