Hoofdpijn van Emule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, die poorten moeten wel geforward worden met dat ip adres, van die comp, waar je Emule op gebruikt, en die mogen ook best gebruit worden op een andere comp, ik heb een range met ip adressen geforward, op diezelfde poorten, kan ik diverse computers Emule laten draaien.
 
ik heb de poorten natuurlijk aan het juiste ip adre gehangen maar het werkt niet.
wat ik me afvraag , Het ip adres wat ik van de provider krijg moet ik daar iets mee doen?
 
Nee, die wordt toch verkregen uit de DHCP van de modem, als die dynamisch is.

Maare, als je poorten niet willen werken, is het toch echt een instelling in de router.

Je zou het kunnen testen door de dhcp in de netwerkkaart weer op auto te zetten, en de computer rechtsstreeks aan het modem te hangen, indie je die netwerkkaart hebt gebruikt, om hem in de router te clonen.
 
Meer worteltjes eten.:eek:

Ik kan het gewoon lezen, hoor.

Comp rechtstreeks aan de modem hangen, met de DHCP van de router weer ingeschakeld, en bij de netwerkkaart, automatisch dhcp weer gebruiken.
 
Tja ,ik ben meer een vleeseter.
Maar ik ga het morgen na mijn werk proberen.Tot zover bedankt:eek:
 
Rechtstreeks op modem, heb ik ook een lowid.
Dan zal het wel ophouden denk ik ,of niet?:confused:
 
Tuurlijk niet, we gaan door tot het gaatje.:thumb:

Maare, welke UDP en TCP poorten staan er in eMule ingevuld, bij verbinding?
Vul daar eens 4662 voor de TCP poort, en 4672 voor de UDP poort in.
En wat zegt de test daarover?


Overigens sloeg mijn opmerking, in mijn vorige reply, over de DHCP in de router, om die weer aan te zetten, nergens op, die zit er immers niet tussen, als je hem rechtsstreeks aan de modem hangt.:eek:
 
Welk type en merk modem is het? lijkt wel op die hem afknijpt, of heb je een firewall van windows, of een ander merk toch stiekem draaien?
 
Ik heb een modem van scarlet merk onbekend, iets uit thailand.
Heb alleen avg draaien en firewall uitstaan.
Het leuke is dat limewire ook klaagt over een firewall.
Met upnp in de router zegt de router dat alles goed staat.
Ik heb ondertussen in het modem gekeken maar ik werd er snel uitgegooid ik weet geen password etc.
 
Laatst bewerkt:
Je zou het toch zonder router doen?
En dan die poorten instellen, en testen.

Als Limewire ook over een firewall klaagt, zit er toch niet iets goed, maar wat?

Overigens zet ik die uPNP, altijd uit.
 
Ik heb ook een lowid direct op de modem, en die firewall melding bij limewire direct op de modem.Ik heb ook verschillende poorten ingevoerd. Maar helaas.:(
 
Ik heb inmiddels toegang tot mijn modem dus als iemand weet wat ik daar zo moeten veranderen hou ik mij aanbevolen. Ook heb ik scarlet gebeld en het probleem voorgelegd en die zeggen dat alle poorten in de modem openstaan en er geen firewall aanstaat, wat volgens mij ook klopt als ik er naar kijk.

Wie heeft er een idee ?:(
 
nee.
Laatst heb ik xp er opnieuw opgezet en ook emule.
Dan heb ik een paar minuten geen loid. en daarna ineens wel.
Ook merk ik dat tijdens kantoortijden amper wordt binnengehaald en erom heen prima.
Volgens mij knijpt scarlet gewoon

René
 
Emule is sowieso traag, afhankelijk van welke bestanden je wilt hebben en of je een mod versie gebruikt zoals Xtreme, het lijkt mij sterk dat de provider hem knijpt, andere poortnummers gebruiken voor tcp en udp kan ook wel eens helpen, zowel in Emule als in de router, je dient wel eerst een hoog id te hebben.

Gebruik tegenwoordig vaker BitComet, als die eenmaal gaat downloaden, is het zo binnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan