Hoofdstuk nummer en naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Salonkorf

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Is er een manier om van een stuk tekst in Word te bepalen in welke hoofdsstuknummer (Kop) deze staat.
Als ik dat weet kan ik dan ook de naam van de hoofdstukken (Kop) terugkrijgen zoals word deze bijvoorbeeld in de hoofdstukkenindeling plaatst?

Ik moet een stuk VBA code schrijven die van een selection, paragraph of word, moet teruggeven in welke hoofdstuk deze geplaatst is, de naam van het hoofdstuk en van de bovenliggende niveaus.

Voorbeeld

H1 Dit is hoofdstuk 1

bladiebladiebla

H1.1 Dit is 1.1
bladiebladiebla
dit is de tekst waat het om gaat
bladieblablabla

H2 enzovoorts

Stel in parahraphs(7) staat de tekst "dit is de tekst waar het om gaat". Dan wil ik hiervan via een VBA routine terugkrijgen dat dit in 1.1 staat.
Vervolgens wil ik dan op kunnen zoeken wat de naam is van hoofdstuk 1 (="Dit is hoofdstuk 1") en hoofdstuk 1.1 (="dit is 1.1").

Weet iemand welke code ik hiervoor kan gebruiken?

Alvast bedankt

Hoi Axel

Bedankt voor je reaktie. Op iets dergelijks was ik in eerste instantie ook uitgekomen, die van jou is zelfs nog iets eleganter dan mijn oplossing. Maar ik was op zoek naar een methode om dit rechtreeks te kunnen doen met een stuk text zonder dat ik eerst een loop moet maken door het hele document.

Dag Salonkorf,

Wat je ook wilt signaleren. Je zult toch een keer door het document moeten lopen. Je zou elk hoofdstuk van een bladwijzer kunnen voorzien.

Wat wel heel goed werk om door een document te navigeren is Invoegen - Inhoudsopgave. Dan kun je met een klik naar het betreffende hoofdstuk vliegen. Maar ik weet niet of dat de bedoeling is.

Gegroet,

Axel.

Axel,

Het is mijn bedoeling om uit het document diverse stukken tekst met bepaalde inhoud te copieren en in een text bestand te plaatsen. Hierin wil ik aangeven wat het orginele document was en in welk hoofdstuk het stuk tekst stond, zodat ik later de orignele teksten er gemakkelijk weer bij kan vinden. Als elke keer het hele document moet worden doorlopen is dat een vrij langdurige operatie.

Ik denk toch dat ik een andere manier moet zoeken op dit te doen. Maar evengoed bedankt.

Dag Salonkorf,

In dat geval is de bladwijzer een prima instrument.

Gegroet,

Axel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan