Hoofdtelefoon

• Onderwerp starter Onderwerp starter IVAN
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IVAN

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2001
Ik heb de volgende vraag,

Ik heb een hoofdtelefoon met micro gekocht (op beurs), en ik zou hem willen aansluiten op mijn geluidskaart maar weet niet direct waar, mijn bedoeling is dat ik het geluid van de pc ( muziek cd) kan instellen( via windows of soft) alleen voor de hoofdtelefoon en soms via de boxen.....

Iemand een paar tips...........

Heb windows millenium

Dank u

Ivan

Het hangt van je geluidskaart af (die je niet vermeldt) of er ook een voorversterkte koptelefoonuitgang op zit. Dat is de beste aansluiting. Anders moet je hem op de line-out aansluiten en die is een stuk zachter (niet versterkt).

Ik zou alleen niet weten of er software bestaat voor jouw geluidskaart die de specifieke uitgangen (indien aanwezig) kan besturen.

Als je een vrij standaard geluidskaart hebt, kun je vaak alleen kiezen voor of boxen of koptelefoon. Te kiezen via de ingangen van de geluidskaart. Beiden kan misschien wel, maar dan moet je een verdeelblokje hebben. Simpelst is via de geluidsuitgangen de kabels te verwisselen. Softwarematig kun je dan wel het volume bijstellen. Zelf heb ik een koptelefoon met volumeknop, wat misschien wel zo praktisch is?

Hallo

Het lijkt mij het meest evident om een splittertje te kopen 1*male 3.5mm ---> 2 * female 3.5 mm.

Dit splittertje in de l.s. uitgang v/d geluidskaart en dan daarop de koptelefoon / externe l.s. monteren....

Zo werken die altijd allebei en indien koptelef. niet nodig , die gewoon niet opzetten.

Indien externe l.s storen bij gebruik koptelef. , gewoon het volume v/d l.s. dichtdraaien ????

De microfoon kun je gewoon laten zitten in de mic. ingang v/d geluidskaart.

Enige nadeel van dergelijke configuratie is , dat het uiteindelijke uitgangsvolume een ietsje stiller zal zijn door een verdubbeling v/d uitgang geluidskaart.

Dergelijke splitters kosten +/- € 3.

Peter

Gebruik hoofdtel

Allemaal bedankt voor jullie reactie,
voor mij lijkt het meest makkelijke de oplossing van Peter( ut Breninge), ik zal die eens proberen..........

Ivan

hallo,

doe mo we .... en geniet van de geluden ut je koptelefong.....

ps ... dit was even dialekt.....

geniet van joen p.c......

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan