hoog cpu-gebruik!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgroteb

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
448
hoi allemaal,

zoals gewoonlijk zit ik weer eens met een probleem met mijn pc.
de pc is erg traag bij het opstarten, maar ook als ik in mijn account zit,
als ik via taakbeheer kijk zieik dat zodra ik een programma afspeel het cpu gebruik ineens omhoog schiet en alles ineens traag word,(cpu gebruik 70+)
dit heb ik bij msn maar ook bij word, insurgency,san andreas en andere programma's

het vervelende is dat hij bij het spelen van een spel dan ook hapert, dit heb ik niet eerder gehad dus het heeft niks met de spel instellingen te maken.

ik heb via google gelezen dat svchost.exe wwel eens voor problemen wil zorgen, en ik heb dus ook de trucjes met windows update uitgeprobeerd.
het haperen is ietsje minder geworden,
ook heb ik via msconfig een aantal programa's uitgeschakeld voor startup.

als ik in taakbeheer kijk zie ik bij geen belasting het volgende:
avgrssv.exe 51.520kb is de antivirus en heb ik al verwijderd ter vergelijking
explorer.exe 20.116kb
svchost 19.789kb
de andere processen zitten allemaal onder de 4.000kb

ik heb met avg de pc gescant en met hitman pro 2x(normaal en in veilige modus)
de pc is absoluut virus en spyware vrij!

andere programma's gebruikt voor het versnellen van de pc:
tuneup utility's (mijn vaste programma)
tweakxp (vanwege het probleem in gebruik)
registry smart (vanwege het probleem in gebruik)

nu lopen mijn ideeën vast en hoopte ik weer wat hulp te kunnen krijgen van mede helpmij'ers, ik heb voor als het nodig is het hijackthis log als bijlage al toegevoegd;)

edit: mijn pc
amd athlon xp 2400+ (1,99GHz)
768 mb ddr ram
xp home (versie 2002) sp2
geforce FX 5600 ultra
verder 1xcd 1x cd/dvd

b.v.d. :thumb:
 

Bijlagen

  • hijackthis.txt
    6,6 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ik weet niet voor virusscan of firewall je heeft, deze zorgen ook voor vertraging.
 
nee heeft niks met antivirus of met firewall te maken,
ik heb norton en spysweeper gehad(die zuipen flink wat maar geen haperingen!)
en nu heb ik dus avg antivirus(zit firewall enzo in)
ik heb het sinds 3 dagen geleden dit probleem, maar ik kan geen reden ervoor bedenken.
xp is een maand geleden opnieuw geinstalleerd

wel mooi dat er mensen zijn die om 3 uur nog steeds op zijn:cool:
 
Hijackthis.logs worden niet meer op Helpmij behandeld, daarvoor zou je naar Hijackthis.nl of naar Nucia.nl kunnen gaan. Dat het CPU-gebruik omhoog gaat als er een (zware) toepassing wordt gestart, is niet zo vreemd, wel als het zo hoog blijft. Als dat zo is, probeer dan de volgende stappen. Waarschijnlijk is er sprake van conflicterende drivers of shell-extensies. Bekijk deze pagina eens en download en installeer "ShelExView". Hiermee kun je alle (non-Microsoft) geinstalleerde shell-extensies zichtbaar maken en eventueel uitschakelen. Helpt dat allemaal niet, probeer dan een Systeemherstel. Nog geen opluchting? Verzamel dan de updates van al je stuurprogramma's: voor je moederbord (chipset), je grafische- en geluidskaart en installeer ze in deze volgorde. (Déinstalleer zo mogelijk de bestaande drivers.) Het voordeel daarvan is, dat een eventueel beschadigd stuurprogramma weer hersteld wordt. Tot slot: probeer je te herinneren of je een bepaald programma hebt geinstalleerd, vlak voordat de problemen begonnen. Verwijder zo'n "verdacht" programma en kijk of dat het probleem oplost.
 
Laatst bewerkt:
Kan je zien welk proces je cpu de hoogte in doet gaan?
Heb je een desktop of een laptop?
 
desktop,
ik zie niet een process dat veel cpu opeist, het staat vaak op nul en soms gaat er eentje naar 2 toe,
zelf zit ik te denken dat het miss aan de hdd kan liggen... miss fouten erin ofzo.
dat zou wel de reden kunenn zijn voor de trage boot en dergelijke(zelfs na draaien bootvis)
even chkdsk /F doen
 
het probleem is al gefixed, ik heb wat oudere scsi drivers geinstalleerd,
alle kabels losgemaakt en opnieuw vastgezet en al het stof verwijderd(alweer)

loopt als een trein! bedankt voor de hulp:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan