Hooge toon benq rl2450hm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basiboy

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2010
Beste Helpmij,

Ik heb gisteren mijn benq monitor binnen gekregen en vandaag is mij 1 ding opgevallen.
Tijdens het opstart scherm van de monitor zelf hoor is een onwijs hooge pieptoon net als die oude bak beest tv's alleen dan hoger.
Dit gebeurd niet alleen tijdens het opstarten maar ook bij het uit de slaapstand halen en als de monitor geen signal heeft.
Mijn monitor is overigens aangesloten op DVI naar de PC en hdmi naar de PS3.

Mvg,
Bas Barendregt

Hallo

Dit is een l.e.d. scherm , en bezit geen backlightinvertor die kan "piepen"

Het enige die nog overblijft , die lawaai kan maken volgens mij , is de voeding...

Vermoedelijk (zo goed als zeker) , hoor je de transformator schakelen.

Ik gok dat je relatief jong bent , en dat je deze hoge schakelfrequentie nog kunt horen.

Het zou natuurlijk ook kunnen , dat dit een eenmalige fout in het toestel is (losse transformatorwikkelingen die je hoort ratelen).

Mocht dit u echt storen ---> garantie claimen.

Peter

Ik ben inderdaad vrij jong (16 jaar) en ik heb er niet veel last van aangezien het niet voorkomt tijdens gebruik. Er is trouwens een snel ratelend geluidje bij gekomen (rrrrrT). Is dit nog schadelijk voor de monitor of kan ik hem gewoon laten staan?

Hoi,

Ik zou toch maar even contact met de winkel opnemen en je garantie claimen

Laatst bewerkt:
Heb ik zojuist gedaan (ze zullen morgen wel antwoorden).
Zojuist gebeurde ook dit: http://i39.tinypic.com/rw52f8.jpg
En of als dat al niet hinderlijk genoeg is, vindt catalyst het wel geinig om om de 2 minuten mn resolutie te veranderen....

Dat is je grafische kaart die strepen vertoont en misschien ook wel artifacts. Zit daar nog garantie op?

Hij is nog maar 3 maandjes oud dus daar ga ik wel van uit ja (ik neem aan dat het niet door de dvi kabel komt of wel?). Ik heb de drivers geupdate en opnieuw opgestart en nu zijn er geen roode strepen meer. De videokaart kan de problemen met de monitor niet verzoorzaakt hebben toch?

Laatst bewerkt:
Ik kan je video helaas niet openen, misschien een nieuwe link proberen?

Ik heb vandaag contact opgenomen met Amecomputers (die mij deze monitor verkochten) en ik kon deze zonder probleem terug sturen en mijn geld terug claimen (top service). Hartelijk bedankt tot alle antwoorden en bij deze is de vraag opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan