• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoogste datum zoeken volgens een criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

Basbrommer

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2005
Hallo,

Wij hebben een bestand waarin we vermelden wanneer iemand ziek is. Vaak geven we aan tot hoelang iemand ziek is, maar dat is ook gissen. Nu wil ik graag een overzicht hebben van mensen die ziek zijn en wat de laatste ingevoerde datum daarvan is. In het voorbeeld is Noordgraad-K ziek geregistreerd tot 01-06-2013 en Waldijk-T tot 05-05-2013, maar de dagen daarvoor zijn ze ook ziek geregistreerd. Met dat overzicht kunnen we kijken of deze personen nog langer zijn blijven. Het overzicht hebben we nodig om het vervoer te regelen. Kan iemand mij helpen om zo'n overzicht te maken.

Groet Bas

Bijlagen

Plaats in B2
LET OP! Matrixformule dus afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER en niet alleen een ENTER (hij plaatst zelf de "{" en "}" teken er omheen..
Code:
=GROOTSTE(ALS(Registratie!$A$2:$A$124=$A2;Registratie!$B$2:$B$124);1)
Deze kan je vervolgens naar beneden trekken...

Hoi Spaarie,

Dank je wel voor het snelle antwoord en het werkt, maar de formule moet het eerst filteren op "Z", want nu pakt hij ook de personen die op vakantie zijn. Hoe moet dan de formule zijn als ik graag wil dat hij onderscheid maakt tussen "z" en "v"?

Groet Bas

Probeer dit eens.
Wederom is het een matrixformule :)
Code:
=GROOTSTE(ALS(Registratie!$C$2:$C$124="Z";ALS(Registratie!$A$2:$A$124=Ziek!$A2;Registratie!$B$2:$B$124));1)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan