• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoogste en laagste gegevens bijhouden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcusG

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2010
Hoi iedereen, k heb een vraagje.
In mijn werkblad heb ik een kollom 'AA6' tot 'AA111'. In de cellen heb ik een waarde ingevoerd die nodig is voor verdere bewerkingen. In Kolom 'B6' tot 'B111' krijg ik om de minuut andere gegevens binnen. Als nu de waarde in cel 'B6' hoger is dan deze in cel 'AA6', dan zou de waarde in cel 'AA6' gewijzigd moeten worden in de waarde van cel 'B6'.
Op zich is dat geen probleem, ware het niet dat cel 'AA6' alleen maar mag wijzigen als 'B6' groter is en dat dit nieuwe getal dan voor een formule gebruikt wordt.
Met andere woorden: Kolom 'AA' 'onthoud' de hoogste waarden ooit die in de rijen 6-111 voorkwamen. Bij het openen van het werkblad moeten deze hoogste waarden van vorige sessie er uiteraard ingevuld staan.

Hetzelfde met kolom 'AB6' tot 'AB111', maar hier worden dan de laagste waarden ooit bijgehouden.
Als ik met een formule probeer te werken, dan ben ik die kwijt zodra ik een beginwaarde invoer in de betreffende cellen.
Vermoedelijk zal het dus VB worden en daar heb ik te weinig kaas van gegeten. Kan iemand helpen?
Dank U, Marcus

Laatst bewerkt:
Probeer dit eens.
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim i
For i = 6 To 111
If Cells(i, 1) > Cells(i, 27) Then Cells(i, 27) = Cells(i, 1)
If Cells(i, 2) < Cells(i, 28) Then Cells(i, 28) = Cells(i, 2)
Next
End Sub

Laatst bewerkt:
werkt niet

Sorry HSV, maar dat werkt niet. Ik heb wat je postte in blad2 gestoken omdat daar de bewerkingen moeten gebeuren.
Verder heb ik zowat alles veranderd zonder resultaat maar wel met enkele foutmeldingen.
Het moet toch mogelijk als K6 groter is dan AA6, dan moet AA6 veranderen in de waarde van K6. Anders moet AA6 ongewijzigd blijven.

Je schreef in je eerste bericht: Als B6 groter was dan AA6.
Nu schrijf je K6 groter dan AA6.
kolom B = 2
kolom K = 11

dus: Cells(i, 2) wordt ??

Maar ik heb het ook niet helemaal goed gelezen, dus doe ik het bestandje er maar bij.

Bijlagen

nu begrijp ik het

Gadverdikke, ik had de formule verkeerd begrepen. Dank je, ik ga dadelijk aan het werk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan