• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Hoogste jaar op persoon

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,
Ik kom niet 123 tot een oplossing. Ik hoop dat er iemand dit uit de losse pols kan schudden. Ik weet dat ik ze hier kan vinden.

Op persoonsniveau wil ik het hoogste jaar zien. Voorbeeld bestandje toegevoegd.
Kolom i (kolomnaam x) dient het hoogste jaar te geven. Ik zou het via een draaitabel kunnen doen, maar kan het ook met een formule? Ik werk met office2016

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zo?
Code:
=MAX.ALS.VOORWAARDEN(H2:H6;A2:A6;A2)

Voor H2:
Code:
=ZOEKEN(2;1/(B$2:B$6=B2);H$2:H$6)

(PS MAX.ALS.VOORWAARDEN werkt niet in Office 2016...)

Hoe Ed,
Fijn dat je reageert. Deze functie werkt in Office 2016 niet. Via Google is deze functie aanbevolen.

Dan zie #3 :)

AxcelCEL,
Top, deze formule werkt. Ben er blij mee. Vrijdagmiddag klusje om iets op te schonen en moet toch weer handmatig gaan selecteren. AlexCEL en Ed bedankt. Ik werk graag met Excel, maar ik zag niet meteen de oplossing. Fijn dat jullie me hebben geholpen!

Wel even op de sortering letten, als je het jaar van hoog naar laag sorteert (en natuurlijk ook op persoonsnr) kan het met VERT.ZOEKEN

Bijlagen

Jouw oplossing was inderdaad de meeste eenvoudige oplossing. Ik denk dat deze oplossing ook goed bij mij past, maar ik was er zelf niet opgekomen. De logica kan ik goed volgen, de oudste staat boven aan en bij zoeken wordt de eerste regel geselecteerd. Bedankt en wie weet komt het nog eens van pas. Bedankt voor je aanvulling op deze vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan