• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste score en positie weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansP3

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
49
Hallo Allen,

Ik heb een vraagje,
voor onze biljart vereniging, bestaand uit 4 personen, houden we een score lijst bij.
Zie ook het bestand met fictieve namen.

Nu probeer ik rechts onder in een score te krijgen per persoon welke plaats men is geëindigde, bv 1e, 2e, 3e of 4e.
Welke formule kan hiervoor gebruiken?
Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Ik lees graag jullie reacties.

groet,
Hans
 

Bijlagen

  • 2023 Biljart Tellijst V2 Concept.xlsx
    14,9 KB · Weergaven: 28
Wat komt er in de kolom Punten te staan?
Vul even wat punten in voor een week of twee en laat zien hoe die over de vier personen verdeeld moeten worden.
Daar zal je vraag een stuk duidelijker van worden.
 
Begin eens met je bestand beter op te zetten, zo kun je er niet zoveel mee. Begin bijvoorbeeld met het splitsten van de spelersnamen in twee kolommen, en de behaalde punten in twee aparte kolommen. Op die manier kun je simpel met formules bepalen wie een pot gewonnen heeft, en hoeveel punten dat dan oplevert. Die kun je dan in een kruistabel per speler zetten, en daar volgt dan vanzelf uit wie bovenaan staat. En gebruik dan ook één set van kolommen, en geen twee. Dit is leuk voor een 'papieren' administratie, maar niet geschikt voor computers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan