Hoogste tijd voor een HJ-log?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jananda

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2004
Hallo beste lezer,

de laatste tijd reageert m'n pc traag. De nodige scans gedaan natuurlijk; maakt geen verschil.

3 punten die misschien van belang zijn:

1. heb een externe harde schijf aangesloten
2. heb naast IE6 nu ook Firefox. Kan dat snelheid beinvloeden?
3. bij de opstarticoontjes verschijnt ALTIJD een geel update-schildje van Microsoft, maar ik weet bijna 100% zeker dat ik daarmee IE7 ga downloaden. Niet gewenst.

Na zoveel tijd is een HiJack-check wel weer es verstandig?

Hoor graag van je,

Jananda

Dat kan geen kwaad hè. :D

Tweaken kan ook geen kwaad. Je maakt het er alleen maar sneller op. ;)

Tweaken .. een tweak is een programmaatje wat bepaalde dingen uit kan schakelen van je computer, zodat die sneller loopt. Dit kun je zelf bepalen, meestal zijn deze niet schadelijk.

Gewoon op google even opzoeken : Tweak XP of Tweak Vista, dan kun je gratis tweaks downloaden. ;)

Okay, ga ik doen. Moet ik nog oppassen wat ik wel en niet weg-tweak?

Zorg ervoor dat je alert blijft bij het tweaken...Zodat je uiteindelijk ook weet wat je uitspookt...Niet dat je op alle knopjes duwt en denkt...huh? Hoe ziet mijn pc er nu weer uit...

Je kunt zelf selecteren wat je wilt tweaken - dat is volgens mij normaal gesproken zo.

Dus je kan het opstarten versnellen, maar zo ook je computer zelf.

En als je computer sloom loopt, wat misschien het geval is, kan defragmentatie en schijfopruiming ook geen kwaad.

Succes! :thumb:

Schijfopruiming en defragmentatie doe ik regelmatig.

Tweak xp geeft '100' items om al dan niet uit te schakelen. Gaat me boven m'n pet. Geen idee wat de gevolgen zullen zijn.

Zou je nog es naar mijn oorspronkelijke vraag willen kijken? De antwoorden tot nu toe hebben me in het moeras geleid ;-) (toch bedankt hoor!)

Groet

Kijk eens hier, misschien kun je daar iets mee: http://support.bluemedicine.be/mybb/thread-166.html
Voor wat betreft de updates van Windows, er komen ook ander updates binnen dan alleen IE 7.
Als je die niet wilt gebruiken (wat ik niet aanraad) kun je aangeven dat je van die update geen bericht meer wilt krijgen.
De andere wijzigingen hebben geen nadelige invloed op de snelheid.

Vraag beantwoord

Hoi Ton, jij ook bedankt voor je medewerking.

M'n harde schijf is vandeweek gecrashed.
Daarmee beschouw ik mijn vraag als beantwoord :cool:

Werk aan de winkel.

Groeten,

Jananda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan