• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogste waarde zoeken

johnb1713

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2015
Weet iemand hoe ik dit het beste kan op lossen?
Ik heb het al geprobeerd met "max " en met "indirect" maar ik kom er niet uit.

Ik hoop dat iemand mij kan helepen.

john

Bijlagen

zoiets? zeker dat het niet 1,3 moet zijn?
Niet echt wat ik zoek, hij moet de grootste zoeken die bij de regels 3-5 (waar de A in de samengestelde cel voor staat) en daaronder de grootste van de regels 6 en 7 ( waar de B in de samengestelde cel voor staat) en het aantal regels per letter ( A of B enz. ) varieert.

De samengevoegde cellen maken dit niet super gemakkelijk. Waarom MOETEN die blijven?
Daardoor staat bijvoorbeeld in cel B4 en B5 niets.

Hier zijn wel andere opties voor, bijvoorbeeld met opmaak. Dat maakt formules VEEL gemakkelijker.

De samengevoegde cellen maken dit niet super gemakkelijk. Waarom MOETEN die blijven?
Daardoor staat bijvoorbeeld in cel B4 en B5 niets.

Hier zijn wel andere opties voor, bijvoorbeeld met opmaak. Dat maakt formules VEEL gemakkelijker.
Die samengevoegde cellen moeten blijven, (bestand is van opdrachtgever en die wil geen wijzigingen in de layout. (klopt, zonder die samengevoegde cel was het een stuk makkelijker)

Het grootste probleem is , zoals al vele male is gezegd, de samengevoegde cellen.

Kun je me uitleggen waarom deze volgens jou moeten blijven.
Zonder dit wordt alles zoveel eenvoudiger
Hier een voorbeeldje waarbij deze verwijderd zijn.
Bericht automatisch samengevoegd:

opdrachtgever en die wil geen wijzigingen in de layout

Wat een heerlijke dooddoender

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Samengevoegde cellen mogen blijven, maar kolom D moet wel afgesloten worden met een 1.

Bijlagen

Terug
Bovenaan Onderaan