• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoogte en samengevoegde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gripmaster

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
De titel zegt het al een klein beetje.

Ik heb een probleem met samengevoegde cellen/ terugloop en het instellen van automatisch hoogte.

Mijn excelcheet bestaat uit 6 verschillende bladen, waarin koppelingen staan (naar mijn mening niet mogelijk in Word).
De koppelingen bestaat uit het overnemen van tekst naar verschillende bladen.

Nu heb ik in de verschillende bladen, diversen tabbellen onder elkaar (één tabel heeft 8 kolommen, de ander 4 bijv.)

Ik ontkom er niet aan om samengevoegde cellen toe te passen, maar nu zit ik met een probleem dat de rijhoogte niet automatisch aangepast kan worden met deze functie.

In diversen cellen komt de ene keer een behoorlijke tekst te staan en de andere keer één woord. De rij dient dus automatisch aangepast te worden hieraan.

Heeft iemand hier ervaring in en is dit mogelijk.
Na vele berichten op het forum gelezen te hebben, ben ik nog steeds niets wijzer geworden of de mogelijkheid er is.

Alvast bedankt.

Volgens mij is er de "autofit" optie voor een regel? Hetzelfde als je zelf dubbelclicked op de scheidingslijn. Is dat wat je zoekt?

Kan met Word ook hoor. De tekst in een bookmark zetten (nederlands?) en dan een kruisverwijzing op de andere bladzijdes

Ron

Bladwijzer in word heb ik al geprobeerd. Maar het is 1 van de vereiste dat het formulier in excel ingevuld word.
Bestaat er geen macro waarbij de celhoogtes van de gehele werkblad aangepast wordt aan de tekstgrootte?

De row heeft dus een "autosize" instructie. Ik weet niet zo uit mijn hoofd of dat de hele rows collectie dat ook heeft om dat ineens te doen, maar anders is het heel eenvoudig om autosize aan te roepen op het gebruikte gebied met wat instructies.

@oogstweg 2 Topic is over de datum. Bovendien stel je jou probleem aan de orde in iemand anders zijn topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan