Hoogte website (Dotnetnuke 5)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Ik heb voor mijn dotnetnuke website een skin. de hoogte van de website is afhankelijk van hoeveel tekst er in de content staat.

Hoe pas ik dit aan zodat de website zichzelf aanpast aan de hoogte van het beeldscherm? Of als dit erg ingewikkeld is, hoe maak ik de content bijvoorbeeld minimaal ik noem maar wat 500 pixels hoog?

Momenteel heb ik met lege regels onder de teksten gezorgd dat het er een beetje toonbaar uitziet. Maar ik wil graag op dat alle paginas op de zelfde hoogte eindigen

Voor de handigheid heb ik even de aspx file van mijn skin bijgevoegd. Volgens mij moet hier dan iets ingevoegd worden, maar ik heb geen idee waar...

Bijlagen

Beste robbert.

In het CSS bestand hoef je alleen de min-height property even toe te passen.

bijv:
Code:
#content {
	background:#FFF url() right repeat-y;
	[COLOR="#FF0000"]min-height:400px; [/COLOR]

}

Ok tnx

Moet dit nog op een bepaalde plaats of kan ik het zomaar ergens neerzetten?

Dit moet op de plek waar je content komt te staan.

In het voorbeeld hierboven is dat simpelweg [CPP]#content[/CPP]

Deze roep ik dus in de html code met de volgende DIV aan:
HTML:
<div class="content">

Die div (waarvan de class content is.) zal dus altijd minimaal 400px zijn.

Oke, maar hoe kom ik erachter hoe het "content" gedeelte in mn website heet?

Bijgevoegd even de css bestanden van de skin, wellicht dat jij er wijs uit wordt? (denk dat het stye.css is maar kan ook een van de andere files zijn...)

Bijlagen

Wellicht wordt het ook duidelijker wat ik wil met de url van mn site erbij: www.dieperinkfotografie.nl

Het kader waar de website dus zeg maar inkomt wil ik als het even kan op alle pagina's gelijk hebben kwa hoogte

Beste robert.

De div waarvoor je een minimum height moet instellen is de volgende:
HTML:
<div id="dnn_ctr381_ModuleContent" class="DNNModuleContent ModDNNOrbitBannerSliderC">

en als ik het goed heb gedaan moet het dan zo in je css komen.

[CPP].art-menu:after, .art-menu ul:after
{
content: ".";
height: 0;
display: block;
visibility: hidden;
overflow: hidden;
clear: both;
min-height: 400;
}
.art-menu, .art-menu ul
{
min-height: 400;
}[/CPP]

PS: je css is ENORM lang :P

Bekijk bijlage Desktop.rar

Dat die css enorm lang is zal best. Ik heb hem niet gemaakt is een skin die ik gedownload heb. Ik zal eens kijken of ik er zo uitkom, bedankt alvast

Ik vraag me trouwens af of het daar wel moet waar jij zegt. Die OrbitBannerSlider is een slider die alleen op de eerste pagina staat...

@Mastermindzh:

Ik heb het zo aangepast zoals jij zei, maar het werkt nog niet.

Het is toch gelukt, op een andere plek dan wat jij zei, namelijk bij de art-content-layout

Weet jij of er ook zoiets bestaat voor een maximale hoogte?

Ik heb namelijk o.a. een dotnetnuke fotoalbum module en een gastenboek module erin zitten, welke meer ruimte in beslag nemen. Mooiste zou dus zijn als de onderbalk gelijk blijft, maar dat als er meer op de pagina staat dat je gewoon naar beneden moet scrollen...

En weet jij toevallig, nu staat de tekst helemaal aan de linkerkant, kan ik daar (wellicht bij hetzelfde stukje) een marge inbouwen dat hij een aantal pixels vanaf de linkerkant begint?

de tekst iets van de linkerkant af zetten kan met:

[CPP]padding-left:15px;[/CPP]

Het maximum instellen wordt gedaan met:

[CPP]max-height:900px;[/CPP]

werkt niet... Althans... niet met die fotogallery module en gastenboek module die in de content staan...

En die padding-left krijg ik ook niet aan de praat, dacht namelijk zelf ook dat het zo werkte maar lukte ook niet...

je kunt proberen: position:relative te gebruiken voor de padding.

of je kunt gaan werken met margin

[CPP]margin-left:50px;[/CPP]

weet je ook zeker dat er niks in je css staat wat er al voor zorgt dat de tekst helemaal links komt?

of je kan proberen de padding in de div code zelf te zetten:
[CPP]<div style="background-color:#ddd; padding:10px 0 50px 0;">[/CPP]

In dat stukje waar het inmoet staat al padding (niet left-padding). Ik dacht, dan pas ik dat aan, maar dat werkte dus niet....

padding 0, dus niets, klinkt logisch zoals het er nu uitziet... Maar als ik dat bv op 15 zet is er geen verschil

werkt ook niet. Misschien moet ik voor die padding toch weer een ander stukje tekst hebben....

Gelukt! Stond ergens iets daaronder in een gedeelte wat erop leek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan