Horizontaal centreren van tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

haaswijk

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
Hallo,

ik heb weer een vraag! :rolleyes:

Eindelijk heb ik het voor elkaar om tekst verticaal te centreren binnen een paragraph (en een div). Maar nu lukt het me niet meer om de tekst ook horizontaal te centreren. Dit is mijn code:

<div style="display: table; height: 900px; width: 698px; border:2 solid #FF8000; background: #aaa; _position: relative; overflow: hidden;">

<div style=" _position: absolute; _top: 50%; display: table-cell; vertical-align: middle;">

<p id="output" style=" _position: relative; _top: -50%">Lorem ipsum</p>

</div>
</div>

Weet iemand wat ik aan bovenstaande toe kan voegen om de tekst zowel horizontaal als verticaal in het midden te krijgen?

HTML:
<div align='center'>
maaaar dat is niet mooi. Slecht html/css. Niet doen.

wel:
HTML:
<div style='text-align: center;'>

:thumb:

Het is daarmee gelukt!

Maar nu wordt het ingewikkelder, want mijn pagina heeft een promtbox waarmee de gebruiker zelf tekst op het scherm kan laten weergeven.

Zodra dat gebeurd is, wordt de tekst wel verticaal gecentreerd, maar nog steeds niet horizontaal. :confused: Zie bijlage..

De tekst begint wel in het midden, maar schuift steeds op naar rechts..

Bijlagen

Dat's een IE issue denk ik, want hier werkt het goed in FF.

Also, een paar css fouten:
Waarschuwing: Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap ‘border’. Declaratie genegeerd.
Bronbestand: file:///C:/Documents%20and%20Settings/OMGWTFBBQSAUS/Bureaublad/pagina/pagina.html
Regel: 17
Waarschuwing: Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap ‘border’. Declaratie genegeerd.
Bronbestand: file:///C:/Documents%20and%20Settings/OMGWTFBBQSAUS/Bureaublad/pagina/pagina.html
Regel: 21
Regel: 23
Regel: 0

succes met verbeteren :thumb:

[edit]
Ohja, eventjes:
PHP:
/css
input.prompt {border:1 solid transparent; background-color:#99ccff;width:70;font-family:arial;font-size:12; color:black;} \
dit is niet echt strak, probeer eens:
PHP:
//css

input.prompt {
  border: 1px solid #9cf;
  width: 70px;
  font-family: Arial;
  font-size: 12px;
  color: #000;
}

Je vergeet bijvoorbeeld steeds 'px' (is niet *verplicht* maar ik zou t wel doen).

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reacties, ik zal iig de fouten wegwerken. En helaas dus geen oplossing voor de horizontal align in IE? :(:(:(

ja, in IE6 werkt
HTML:
<div align='center'> </div>
wel. Maar, ik zou er geen extreme moeite voor doen. Het is IE6...

He? Ik gebruik IE 6 maar het werkt niet met de promptbox.

<div align='center' style="display: table; height: 900px; width: 698px; border:2 solid #FF8000; background: #aaa; _position: relative; overflow: hidden; text-align: center">
<div align='center' style=" _position: absolute; _top: 50%; display: table-cell; vertical-align: middle; text-align: center">

<p id="output" style=" _position: relative; _top: -50%; text-align: center"></p>

</div>
</div>

ik bedoelde eigenlijk dat je dan iets van een browser-controle doet, en dan bekijkt of je de <div align='center'> erbij zet (dus niet 'in' maar 'eromheen').

ps. Het is echt zonde van je tijd zegmaar, IE6 is een verloren zaak... :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan