• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal en verticaal vergelijken in kruistabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

zansa

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2007
Goedendag beste helpmijers,

inmiddels ben ik al diverse malen blij verrast door het kennen en kunnen van de helpers hier, dat onderstaande vraag vast een leuke uitdaging is. (hoop ik dan maar)

Voor mezelf wil ik een Excelsheet maken waarbij ik de mogelijkheid heb te zien wat nu werkelijk de kosten zijn per kilometer, en de kosten qua tijd. Nu kan je dat wel zien aan
de hand van een routeplanner, maar dat is te globaal,
Zodoende heb ik zelf een lijst met plaatsnamen, en dan de tussenliggende kilometers en benodigde tijd in minuten.
Het idee is, dat er bij tab 'invul' de mogelijkheid komt om met zo'n selectielijstje plaatsnamen te selecteren bij 'van' en 'naar'.
Vervolgens moet Excel die twee vergelijken, en het aantal kilometers en minuten invullen.

In een later stadium kunnen dan weer die gegevens gebruikt worden voor het verder uitrekeken van de kosten.

Ik weet niet of dit mogelijk is, en of iemand dit zou willen uitleggen. Na veel zoeken heb ik niets kunnen vinden, dus hoop van harte!

Bij voorbaat hartelijk dank voor jullie tijd

Ps. Lijstje van km's en minuten is verre van kloppend, maar een zeer goede indicatie

Ps2., Mocht je een handigere, betere of mooiere oplossing zien hiervoor is dat uiteraard ook van harte welkom ;)

Bijlagen

Had je de bijlage van dit bericht al binnengehaald ? (PS. even registreren is wel nodig).

Bedankt voor je reactie.

Als ik het goed begrijp kan ik dan de postcodes invullen waarna het programma zelf de afstand uitrekend? Ga me gelijk even registreren en uitproberen

Nogmaals dank

Dat klopt.

Met een kleine aanpassing kun je ook nog de reistijd erbij krijgen.

Dat klopt.

Met een kleine aanpassing kun je ook nog de reistijd erbij krijgen.
Zou je indien je tijd hebt ook een UDF "reistijd" kunnen maken in het bestand?
Dit zou wel eens handig kunnen zijn voor mij.

Hey SNB, ziet er tot nu toe strak uit.

Weet niet wat dat activeren inhoud, maar nieuwe opdrachten worden in elk geval direct uitgevoerd. -edit- (inmiddels niet meer)
Heb het ook geprobeerd in mijn eigen werkblad, dus bijvoorbeeld een postcode in B5 en in B6, in B7 zetten we dan: =afstand(B5;B6)
Uiteraard doet ie dan niets, dus ik naar de beschikbare verwijzingen.
Daar staat wel Microsoft internet controls, maar die file heet bij mij ieframe.dll i.p.v. shdocvw.dll
Nu maakt ie de berekening niet. Heb je daar toevallig een oplossing voor? -end edit-

Toch een paar vraagjes nog;

Waar komen dan de afstanden vandaan? (anwb oid)

Hoe kan je een koppeling maken met reistijd?

bedankt zover

Laatst bewerkt:
Een nieuwe versie is klaar (met reistijden) en komt er binnenkort op te staan.

hey snb, zit hier hier nog experimenteren met jouw progje maar kom er niet uit.

Weet jij hoe je deze functie ook in nieuwe werkbladen aan kan zetten (zie eerdere beschrijving van het probleem)

Hartelijk bedankt alvast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan