• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal en verticaal zoeken met meerdere criteria (met dynamisch bereik)

• Onderwerp starter Onderwerp starter bjac
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bjac

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2016
Hallo Mensen,

Ik ben op zoek naar een formule voor horizontaal en verticaal zoeken met meerdere criteria in Excel waarbij de velden niet vast zijn. In bijgevoegde voorbeeld bestand ben ik op zoek naar een formule die de specifieke totaal berekeningen per groepering op week- en maandbasis berekend. Deze specifieke totaalberekening is geen vast rij getal, omdat deze zijn opgebouwd uit diverse artikelnummers die per dag kunnen verschillen (allemaal uitdraaien wordt de file heel groot en vast rij getal voor specifieke totale is hierdoor vrij lastig en complex vanwege meerdere soorten ) Ik heb diverse formules geprobeerd maar doordat dit veld niet vast is loop ik vast. Het lukt me wel de uitkomst met index en vergelijken de eerste dag van de week te verkrijgen maar niet de complete som. Diverse formules geprobeerd deze zijn geel gemarkeerd in het voorbeeld bestand.

Alvast bedankt.

M.v.g.
B Jac.

Bijlagen

Alvast bedankt de Formule werkt, alleen als ik deze copier naar nieuw blad en vul daar alle weeknummers in voor ophalen data werkt alleen de eerste week en de daarop volgende weken niet? Dit is nodig om dat per week de data wordt aangevuld. Ik heb wel de range aangepast zodat opvolgende weken daarin passen of moet ik deze per keer aanpassen of is hiervoor een formule ?

M.v.g.
BJac.

plaats even een voorbeeldbestandje van hoe het er werkelijk komt uit te zien.

Deze formule werkt. Als ik bereik heel groot maak dan kost het veel geheugen en wordt het bestand zeer groot en traag. Tevens ook als ik de formule doortrek voor andere berekening zoals kolom C:H. Dit geld ook voor de sheet met maand die nog niet is gemaakt. Welke formule kan dit oplossen (automatisch bereik aanpassen per week/maand na toepassingen) of is hiervoor een macro nodig?

Alvast bedankt.

M.v.g.
BJac

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan