• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal markeren als cel leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

kepuut

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een groot databestand. Het is van belang dat alle gegevens in alle rijen van de gevraagde kolommen worden ingevuld. Als er minimaal 1 cel niet is ingevuld, wil ik graag dat de gehele rij een kleur krijgt (horizontaal), zodat duidelijk wordt dat er een gegeven ontbreekt.
Ik heb al veel tutorials gevolgd maar ik kom er niet uit.
Wie kan mij helpen?

Groet

Met voorwaardelijke opmaak, maar om welke cellen gaat het, post eens een xls voorbeeld of bestand.

Bedankt, het is gelukt. Nu heb ik echter een bijkomende vraag. De formule heb ik als volgt gemaakt: =AANTAL.LEGE.CELLEN($A4:$N4)
Dan heb een tweede voorwaarde ingesteld: =AANTAL.ALS($B$4:$B4;B4)>1 die met rood aangeeft wanneer twee waarden hetzelfde zijn.
Dit werkt echter niet samen, wanneer zich dubbele waarden bevinden in kolom B, dan worden deze cellen niet gemarkeerd.
Hoe kan ik dit oplossen? Dus dat beide formules gaan werken?

In de eerste voorwaarde zit al een fout en volgens mij in de tweede ook,post het voorbeeld en wees duidelijk wat je wil bereiken, in mijn vorig voorbeeld werkte het toch correct,zoals de vraag gesteld werd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan