Hoi Ivo,
Zo, dat is lang geleden: de tresmode.nl, met nog steeds een geurige bak verse koffie!

*)
Maar ter zake.
Een alternatief voor het floaten van het menu zou kunnen zijn: niet floaten, de <ul> een
{text-align: center;} geven, en dan de <li>'s een
{display: inline;}.
Maar zowel voor de suggestie van pum als de inline-oplossing zie ik nog een probleempje.
De breedte let hier nogal nauw: het past er net op, en bij het minste geringste dropt het laatste item naar beneden.
Dat gebeurt in elk geval als de bezoeker in Firefox het letterformaat aanpast. Daar is het menu niet tegen bestand.
In principe kan de oplossing zijn: een flexibele hoogte van het menu maken, zodat er een volgende regel kan ontstaan waarop 1 of meer niet passende items dan terechtkomen.
In principe ... maar helaas niet in de praktijk van de huidige site-in-aanbouw.
De onderkant van de hovers sluit immers mooi aan bij het onderbalkje van het menu. Als er een tweede regel ontstaat, is dat niet meer het geval voor de items op de eerste regel.
Om het altijd goed te laten gaan, lijken er 2 oplossingen te zijn:
- De tekstgrootte van het menu kleiner maken (items blijven dan gecentreerd), zodat er altijd maar 1 regel blijft en de items pas bij behoorlijke grootte de zijkanten raken.
- Of geen tekst-menu maar een image-menu waarin de items niet van breedte kunnen veranderen.
Bij de eerste oplossing zal de standaard-lettergrootte vrij klein moeten zijn, wat niet zo mooi/handig is:
Daarom denk ik dat je het beste kunt overstappen naar een image-menu. **)
Dat kan dan 1 image zijn, waarin alle normale toestanden en alle hover-varianten gecombineerd zijn (een "css-sprite"). Dit img kan background-img zijn, en voor de verschillende items en hun hovers met css background-position's bestuurd worden.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
*) Ik zie trouwens dat er van 30-01-2012 nog een
vraag van je open staat. Is dat inmiddels gelukt, of is er nog assistentie nodig?
**) Met
px als eenheid voor het letterformaat (i.p.v.
em's) krijg je een
fixed font-size in Internet Explorer, die de bezoeker niet kan opschalen; daarmee gaat het goed wat IE betreft.
Maar! (a) IE houdt zich hiermee niet aan de standaarden, en (b) andere browsers trekken zich er niets van aan: die vinden terecht dat de bezoekers de baas moeten zijn over de lettergroottes op hun scherm, en niet de websitebouwer.