• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal optellen met voorwaarden (waarde tussen twee waarden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvisser

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2015
Beste excel-fanaten,

Ik wil graag in bijgaand bestand (blad 2=draaitabel) weten per BRIN (kolom A) hoeveel leerlingen er in de gemeente Den Haag wonen (voorwaarde is dat waarde in B >=2490 en <=2597). Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar. Het zal iets met SOMPRODUCT worden, verwacht ik, maar elke poging leidt tot nu toe enkel tot nullen.
Bekijk bijlage 2010.xls
Wie kan mij verder helpen?

(overigens is bijgaande dataset openbare informatie vanaf de website DUO.nl. Het gehele bestand is te groot om handmatig te bewerken, voorbeeld is slechts klein gedeelte)

In het bestand zijn de postcodes opgeslagen als TEKST, en de TEKST "2490" is niet gelijk aan het GETAL 2490.

Heb een poging gedaan om een oplossing voor je probleem te vinden in bijlage, wel met behulp van 1 hulpkolom en ik heb de postcodes geconverteerd naar een getal. Bekijk maar eens of het voldoet.

Bekijk bijlage 2010-2.xls

PS ik heb de naam van het tabblad ook aangepast (naar "Den Haag"), excel vind het niet fijn als het apostrof (') teken hierin voorkomt. Geeft problemen bij verwijzingen vanaf andere tabbladen.

Laatst bewerkt:
Dank!

Zeer bedankt! Na wat gevogel ben ik eruit gekomen en heb ik precies het overzicht dat ik nodig heb.

Charlotte

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan