Horizontaal schuivende pagina i.p.v. verticaal

• Onderwerp starter Onderwerp starter JMP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JMP

Gebruiker
Lid geworden
5 sep 2006
Hallo allemaal,

Is er misschien iemand die weet hoe je in een digitale nieuwsbrief (email) de ruimte horizontaal kunt opvullen i.p.v. zoals gebruikelijk verticaal? Door de pagina horizontaal op te vullen moet je daardoor dus horizontaal scrollen, zodat alle inhoud horizontaal aan je voorbijgaat, een beetje vergelijkbaar met een slideshow. Hierbij moeten de boven- en onderrand stilstaan, zodat alleen het middelste gedeelte doorschuift. Ik hoop dat deze vorm van email ook te maken is in Frontpage en dat dit zonder HTML-codes kan. Is het eigenlijk uberhaupt wel mogelijk in een email?

Een voorbeeld is te zien op de site www.tapijttegelland.nl.
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik ben diegene(n) alvast erg dankbaar voor iedere hulp.

Groet,

JMP

Nou, ik zie op de tapijttegel site niks links rechts scroll mogelijkheid.

Bedoel je toch niet de marquee?

Hoi Peter,

Bedankt voor je reactie! De pagina scrollt heel mooi horizontaal als je een van de bovenstaande links aanklikt. Zelf zou ik iets willen maken waarbij je scrollt door aanklikken van een link net zoals op die site, maar met een echte, gebruikelijke scroller (horizontaal) zou ik ook al heel gelukkig zijn...Bedankt voor al je moeite,

groet,

JMP

In FF zie ik het niet wel in IE,
alleen de inhoud van de pagina's verschuift, zodat de juiste pagina in zicht komt.

In de broncode is te zien dat de inhoud gewoon in één html pagina zit.
Het script heb ik niet kunnen vinden.

Hoi,

Ik heb nog eens naar de eigenschappen gekeken op die site. Bij de klikopties staat aangegeven dat het javascripts zijn, meer staat er ook niet bij. Door javascripts te Googelen kwam ik te weten wat je zo ongeveer daarmee kunt (ja, ik ben op dit terrein een leek in de ruimste zin van het woord). Met Google kwam ik op een Belgische site waar je javascripts voor scrollmogelijkheden kunt knippen en plakken op je html-pagina ( http://users.skynet.be/javascript/scrolls.scroll.htm ). Ik kijk of ik hier iets mee kan. Weet trouwens niet wat je bedoelt met FF en IE.

JMP

Weet trouwens niet wat je bedoelt met FF en IE.
FireFox
Internet Explorer

Als je in de bron van een pagina een javascript tegenkomt, welke link naar een extern script, kun je het adres daarvan in je browserventer plakken, dan zie je het script.
Geldt ook voor CSS.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan