Beste mensen,
Ik gebruik op mijn pagina een stukje javascript dat, indien de browserhoogte meer dan 759px bedraagt, de gehele pagina horizontaal laat scrollen. Op de pagina komen echter ook div'jes voor die verticaal scrollen (gewoon met de overflow eigenschap). De div scrollt nu wel naar beneden maar tegelijk scrollt de pagina ook door naar rechts door de javascript. Valt de onderstaande code dusdanig aan te passen dat de horizontale scroll niet werkt bij div'jes die verticaal scrollen (of div'jes die een class "nohorizontalscroll" o.i.d. meekrijgen)?
[JS]<script>
$(window).load(function () {
updateContainer();
});
$(window).resize(function() {
updateContainer();
});
function updateContainer() {
var $containerHeight = $(window).height();
if ($containerHeight > 759) {
$(document).ready(function() {
$('html, body').mousewheel(function(e, delta) {
this.scrollLeft -= (delta * 30);
});
});
}
}
</script>[/JS]
Hier komt het script overigens vandaan: http://www.designedbyaturtle.co.uk/2012/horizontal-scrolling-with-jquery/
Hoop dat het probleem duidelijk is, alvast bedankt!
Ik gebruik op mijn pagina een stukje javascript dat, indien de browserhoogte meer dan 759px bedraagt, de gehele pagina horizontaal laat scrollen. Op de pagina komen echter ook div'jes voor die verticaal scrollen (gewoon met de overflow eigenschap). De div scrollt nu wel naar beneden maar tegelijk scrollt de pagina ook door naar rechts door de javascript. Valt de onderstaande code dusdanig aan te passen dat de horizontale scroll niet werkt bij div'jes die verticaal scrollen (of div'jes die een class "nohorizontalscroll" o.i.d. meekrijgen)?
[JS]<script>
$(window).load(function () {
updateContainer();
});
$(window).resize(function() {
updateContainer();
});
function updateContainer() {
var $containerHeight = $(window).height();
if ($containerHeight > 759) {
$(document).ready(function() {
$('html, body').mousewheel(function(e, delta) {
this.scrollLeft -= (delta * 30);
});
});
}
}
</script>[/JS]
Hier komt het script overigens vandaan: http://www.designedbyaturtle.co.uk/2012/horizontal-scrolling-with-jquery/
Hoop dat het probleem duidelijk is, alvast bedankt!