• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

horizontaal selecteren + verticaal tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JOLLLEKE

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
Wie helpt mij? Ik wil bijhouden hoeveel taken op een bepaalde weekdag worden gegeven aan medewerkers om een evenredige verdeling te bewaken.
Basis is een 12 wekelijks rooster met in regel A1 de dagaanduiding ma,di,wo etc.
In kolom A1 staan de namen v/d 40 medewerkers en daarachter staan de codes v/d taken (A1,B1,C1 etc) per dag.
Hoe kan ik per medewerker snel te zien krijgen hoeveel A1 taken ze totaal op ma, di, etc heeft gekregen, en vervolgens de B1 taken etc.
Na wat gestuntel met formules heb ik ook al geprobeerd eerst te transponeren om een filter te kunnen gebruiken maar dan tellen bij aantal.als ook de niet gefilterde codes mee.... Het lijkt zo makkelijk maar is het voor mij dus niet.

Alvast bedankt!

Jolleke

Laatst bewerkt:
Jolleke,

Ik begrijp het niet helemaal. Als je verticaal de namen van de medewerkers hebt staan, en horizontaal de weekdagen; waar staan dan de codes en waar de aantallen? Misschien zinvol een voorbeeldje bij te voegen.

Mieke.

Mieke,

Zie bijlage. De codes A1 B1 en C1 staan voor de te verdelen taken.

Jolleke

Bijlagen

Hoi Jolanda,

Zoiets (het is een xlsbestandje ondanks de txt extensie)?

Jeroen

Bijlagen

helemaal goed!!

Jeroen bedankt,

Dit was precies wat ik zocht. Ik zal je formule nog eens gaan bestuderen want dat is niet de makkelijkste.

gr. Jolanda

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan