• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken doorvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Winterkoning

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2007
Het lukt me niet om het rij index getal van een horizontaal zoeken formule door te voeren. Weet iemand waarom dat getal niet mee gaat met de doorvoering terwijl het bereik wel meegaat? Ik heb uiteraard geen dollarteken gebruikt om doorvoeren te stoppen.

Bedankt!

Ik denk dat dat zo is, omdat je in 99,99% van de gevallen ook niet wilt dat de rij-index verandert. Je wilt in principe altijd waardes in een bepaalde rij opzoeken.

Zou je je applicatie willen posten zodat we kunnen zien waarom je dat niet wilt?

Beste Winterkoning,

Je bedoelt dat je per keer dat je de functie naar rechts versleept, dan dan het rijnummer ook eentje verhoogt? Dan moet je dat argument variabel maken.
Dit kan met de functie =KOLOM() of =RIJ().
Eventueel kun je daar een getal vanaf halen of bij optellen.

Groeten,
Richard

Richard:

Ik bedoel wanneer ik een formule doorvoer naar beneden dat dan het kolom indexgetal niet mee wordt doorgevoerd. Dat getal is het getal wat bepaalt uit welke rij de gegevens opgehaald moeten worden.

Ik denk dat dat zo is, omdat je in 99,99% van de gevallen ook niet wilt dat de rij-index verandert. Je wilt in principe altijd waardes in een bepaalde rij opzoeken.

Zou je je applicatie willen posten zodat we kunnen zien waarom je dat niet wilt?

Op dit moment helaas niet.

Het lijkt me eerder dat je gegevens uit dezelfde kolom wilt dan uit dezelfde rij bij horizontaal zoeken maar ik kan me vergissen. Ik gebruik altijd verticaal zoeken om gegevens uit dezelfde rij te halen als de informatie waar ik naar zoek.

Zoals Richard al opmerkte, gebruik de RIJ() functie.

Ik blijf deze vraag heel intrigerend vinden: in welke situatie zou je een hlookup functie willen toepassen met een dynamische rij? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan