• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken met meerdere resultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

spru0017

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2016
Goedemorgen,

Ik wil voor mijn studie graag een soort van filter aanmaken met alle eisen uit het bouwbesluit. Wanneer men bij het ''geel'' gearceerde deel, de functie 'wonen' selecteert, verschijnt het nummer 1 en moet het bestand alle prestatie eisen van 1 naar boven halen. Dit het liefst op gesorteerd paragraaf.
Er zijn dus 12 keuzes:
1. Woonfunctie
2. Bijeenkomstfunctie
3. Celfunctie
4. Etc.

Ik ben al een eindje, maar zou graag het navolgende voor elkaar willen krijgen:);
Aan elke functie hangt een prestatie eis, deze zou ik graag willen filteren en per paragraaf willen weergeven!

Bekijk bijlage Checklist Bouwbesluit (08-03-2016).xlsx Ik hoop dat ik duidelijk ben en iemand mij op weg kan helpen!

Alvast bedankt,

Rob

Welkom op het forum.

In de bijlage heb ik in kolom U een filter toegevoegd met indicatie of:
1. In kolom A iets is ingevuld (hoofdstuk); of
2. In kolom B iets is ingevuld (paragraaf) EN in de betreffende paragraaf komt het gezochte nummer voor; of
3. In de kolom die correspondeert met het gezochte nummer (1=D; 2=E t/m 12=O), is iets ingevuld.

Met behulp van autofilter krijg je m.i. het gewenste resultaat als je filter op WAAR (of TRUE) in kolom U.

LET OP: als je een ander nummer wilt zoeken, dan moet je opnieuw filteren.

Bijlagen

Super bedankt voor uw tijd en moeite, maar tot mijn spijt is dit niet helemaal wat ik bedoel, mijn excuses.

Ik zou graag willen filteren/zoeken op bijvoorbeeld; 'woonfunctie' (nr.1) alles wat dan in onderstaande kolom aangegeven is met (nr.1) wil ik dat alle 'prestatie eisen' naar boven gehaald worden door excel:D en om het enigszins nog moeilijker te maken, deze resultaten van de gevonden 'prestatie eisen' nog gesorteerd/gefilterd onder de voorgenoemde 'paragrafen' ,zodat het voor mezelf te herleiden is waar het oorspronkelijk vandaan komt

Alvast hartelijk bedankt,

Rob

Bijlagen

Dan moet je nog maar even een voorbeeldje toevoegen van hoe het resultaat er dan precies uit moet zijn, anders wordt het hier een oefening prijsschieten.

Ik heb geprobeerd het middels toegevoegde bijlage (Uitleg excel jpg.) zo volledig en duidelijk mogelijk op te schrijven.

De actie dat al gedaan is:
mbv. gegevensvalidatie een lijst aangemaakt op basis van het in rood gearceerde onderwerp en bijbehorende nummers.

acties nog te voldoen
Door in de 'geel' gearceerde lijst een functie te kiezen, bijvoorbeeld 'woonfunctie' met bijbehorende nr.1, of één van de andere 12 functies dat staat weergegeven in de lijst, wil ik dat hij het navolgende gaat doen!

1. Hij zal in het 'groen' gearceerde deel moeten gaan zoeken naar alle waarden van het nummer dat middels de keuzelijst (gearceerd in het 'geel') weergegeven wordt.
2. Vervolgens wil ik graag dat hij, overal waar het nummer dan voorkomt, alle gevonden waarden van de 'prestatie eisen' als antwoord weergeeft in het 'blauw' gearceerde deel.

als dit bovenstaande al lukt ben ik super blij, maar mocht het eventueel mogelijk zijn dan hetvolgende;

alle gevonden waarden het liefst gerangschikt onder vermelding van de paragrafen dus;
Voorbeeld:
1.5 gebruiksmeldingsplicht --> alleen van toepassing i.g.v. vergunning brandveilig gebruik
1.7 procedure sloopwerkzaamheden --> sloopmelding van toepassing indien......
........enzovoort

alvast bedankt,

Rob

Bijlagen

• Uitleg excel.JPG
    Uitleg excel.JPG
    98,3 KB · Weergaven: 61
Ik snap niet dat je niet gewoon een stukje van de gewenste layout invult als voorbeeld.

Zie plaatje voor mijn tweede schietbeurt, met de formules in Y5 en Z6, doorgetrokken naar beneden t/m regel 1000.

Checklist.Bouwbesluit (08-03-2016).png

dank voor uw snelle reactie.

Ik heb mijn best gedaan door het zo duidelijk mogelijk uit proberen te leggen, middels een plaatje. Het belangrijkste is dat ik middels de keuzelijst 'geel gearceerd' alle waarde tevoorschijn krijg uit de kolom 'prestatie eisen' dit zou ik dan nog het liefst per paragraaf terug willen vinden, maar als dat niet lukt dan ben ik tot zover al ver geholpen.

Het belangrijkste is dat ik middels de keuzelijst 'geel gearceerd' alle waarde tevoorschijn krijg uit de kolom 'prestatie eisen' dit zou ik dan nog het liefst per paragraaf terug willen vinden,
Nou, wat mankeert er dan nog aan mijn oplossing???

zou u het excel bestand met oplossing kunnen uploaden? dan ben ik helemaal geholpen:thumb:

Ik weet niet hoe ik u kan bedanken, maar u bent me eeuwig dankbaar. Bij deze ben ik zeer goed geholpen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan