• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken met meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

marc651

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2012
Hallo,

Eerder in dit forum heb ik een prachtige formule gekregen mbt vertikaal zoeken.
Nu wil ik graag een formule met horizontaal zoeken.
In het voorbeeld wil ik graag in cel C8 een formule die kijkt wat voor maand het is, daar de betreffende Sheet bij zoekt(in dit voorbeeld januari, maar in het echt loopt het tot en met december). Tot zover heb ik de formule wel goed geloof ik. Wat niet lukt is de namen laten vergelijken, en daarbij de betreffende uren in cel C8 krijgen. Dus in dit voorbeeld is de naam "Truus Een", en begint ze de dienst in cel C8 van de Sheet januari om 07:30 uur. Dit moet in cel C8 van Sheet ORT komen. Wie weet er een oplossing?

Bekijk bijlage Rooster Vertikaal-probeersel.xlsm

Ik heb nog even zitten proberen, en als ik alleen de voornaam gebruik om op te zoeken lukt het me wel.
Dan wordt het:
<=ALS(HORIZ.ZOEKEN($A$5;INDIRECT(TEKST($I$5;"mmmm")&"!$C$7:$AQ$81");2;0)=3/24;7/24;HORIZ.ZOEKEN($A$5;INDIRECT(TEKST($I$5;"mmmm")&"!$C$7:$AQ$81");2;0))>
Als ik echter twee Truusen in mij team heb wordt dat wat moeilijker. Ik wil dus dat hij ook graag op de achternaam zoekt.
Ik dacht dan dus dit:
<=ALS(HORIZ.ZOEKEN($A$5&" "&$D$5;INDIRECT(TEKST($I$5;"mmmm")&"!$C$7:$AQ$81");2;0)=3/24;7/24;HORIZ.ZOEKEN($A$5&" "&$D$5;INDIRECT(TEKST($I$5;"mmmm")&"!$C$7:$AQ$81");2;0))>
Bij mijn formule ziet hij echter in Sheet januari de voor en achternaam niet als paar. Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Moet ik dan een VBA functie hebben?

Ik snap hem, was het alleen weer vergeten.
Hoe krijg ik nu op blad ORT in cel D8 de juiste waarde?
Die moet dan komen uit Sheet januari, cel D8 of G8 of J8, enz.
Ik krijg dat niet bedacht in de formule.

Ja, dit is het bijna.
Iedere dag heeft echter twee gedeelten.
Dit is omdat mensen soms "gebroken" diensten werken. Bv als je 's ochtends een vergadering hebt gehad van 09:00 uur tot 12:00 uur,
en dan 's middags terug moet komen van 17:00 tot 22:00 uur. Nu ziet hij dat tweede gedeelte als dezelfde ienst als het eerste deel.
Dus januari C8:D8 is een dienst, en C9:D9 is ook een aparte dienst. Deze komen dan in de gelijknamige cellen op ORT Sheet.
Kan dit in die formule?

Ging iets fout geloof ik.
Ik bedoel dus januari C8 en D8, en C9 en D9.

Plongske, perfect, helemaal goed.
Hartstikke bedankt en fijne feestdagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan