• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

(horizontaal) zoeken naar naam, waarde in kolom +rij plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Makebelieve

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Berichten
33
In een opleidingsschema wat ik voortdurend verbeter wil ik graag een invulformulier (op een apart tabblad) maken wat automatisch in zal vullen. In een vooraf gemaakte kolom zal automatisch naam, achternaam etc worden ingevuld, plus enkele kwalificaties met 1 (beginner), 2 (zelfstandig), 3 (gevorderd), 4 (expert). Dus in cel B2 van dit tabblad wordt achternaam ingevuld, cel b4 voornaam, etc.

In dit bestand staan ca. 100-150 medewerkers, verdeeld in teams. Omdat ze in teams opgedeeld zijn, kan ik niet middels een macro automatisch sorteren op achternaam, dus na het invullen van de eerste gegevens zal ik de kolom zelf handmatig op de juiste plaats zetten (bijv. kolom AA). Achternaam zal van (tab!b2) dan in AA4 ingevuld worden, naam van (tab!b4) in AA5, en eerste benodigde kwalificaties om toegevoegd te worden zijn bijv. AA6 t/m AA12, ingevuld met een 1, van een random plaats te kopieren.

Indien later iemand upgrade, wil ik graag via een VBA code op achternaam zoeken (dus deze invullen in (tab!b2) waar degene in het bestand staat, en AA6 t/m AA12 laten vervangen/invullen met een 2. Dit zouden dus ook blanco kwalificaties kunnen zijn in AA13 tm AA....., waar ik een 1 invul. Als daar later weer iemand anders voor wordt ingevoegd, kolom AB teruggeven, en invullen AB13 bijvoorbeeld.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is ? Waar ik vooral mee worstel, is de combinatie van *nog onbekende* kolom combineren met vooraf bepaalde rij, en het hierin kopieren. De losse macro's zou ik wel kunnen maken, vermoed ik, met de recorder.
 
Makebelieve,

het zal in ieder geval helpen als je een excelbijlage beschikbaar stelt waar al het een en ander in staat.....LET OP: geen "gevoelige info plaatsen!
 
Bekijk bijlage KN skill matrix 2016.xls

Goed, Ik heb hem even ietwat aangepast. De kolommen met namen zijn er normaal 100-150. De rijen zullen er 75 zijn in het originele bestand.

Als iemand (Janus Dirks9 in dit geval) bij ons komen werken leert ie eerst de taken in vak 'Simpel'. Deze worden dan ingevuld met 1, en zijn gegevens vanuit het invulblad in kolom K neergezet . Daar heb ik in het originele bestand de macro ook al voor onder een button geplaatst. Deze kolom kopieert-plakt Excel dan naar x kolommen verderop, rechts naast de matrix. Volgens mij nu naar kolom FA ? (macro Data_Invullen_TC)

1. Kan ik ervoor zorgen dat dit kopieren-plakken steeds op een rij rechts naast de matrix terechtkomt, dus in dit geval AZ, en als de matrix meer medewerkers bevat (bijvoorbeeld 1 meer nu, dan BA?) vast mee opschuift ?

Later wil ik de rest van de buttons voorzien van 2 functies ; Hor. zoeken op Invulblad!e15, en na vinden van deze samengevoegde naam in Skillmatrix!rij2 1 veranderen naar 2 (bij een upgradetraining naar niveau 2 Basis), of verder onderaan toevoegen van een 1 (Bij leren Opvolgen Opleiding 1 het kopieren-plakken van de cijfers uit g48-49 naar AT48-49) ?

2. Graag wil ik de 2 aparte functies in de macro kunnen onderscheiden en zien wat wat doet, en wat ik dus moet veranderen om alle knoppen functioneel te laten worden :)

Alvast bedankt !
 
Makebelieve,

in heel wat cellen staan formules als:
Code:
=AANTAL.ALS(M[COLOR="#FF0000"][B].[/B][/COLOR]2:M49;">0")/$B5

Wat wordt met die . bedoeld?
 
Hallo Haije, dat is apart. Ik denk dat dat een doorkopieerfoutje is, na een tikfout.
 
Ik zie dat er dingen veranderd zijn na aanpassen van het bestand. Wil je eerst precies weten wat waar voor bedoeld is, of begrijp je de opzet een beetje ?
 
Het zou voor mij een stuk duidelijker zijn als je in de bestanden kunt aangeven wat waar moet komen te staan, tot nu toe kan ik dat niet halen uit je uitleg..
 
Bekijk bijlage skill matrix.xls

Neem me niet kwalijk dat het allemaal even wat langer duurt,hoor.

Even proberen te omschrijven wat deze matrix voorstelt ; Een nieuwe medewerker krijgt een bepaald takenpakket om mee te beginnen, omschreven met Simpel in deze matrix. Daarom is deze al voorbeschreven met level 1 in de voorbeschreven kolom (K). Vanuit de regels moet dit takenpakket minstens 2 keer getoetst worden, kijken of de inhoud/regels nog duidelijk zijn. Na zo'n toetsing gaat ie dus van 1 naar 2, en vervolgens 3. O.a hierbij komt het veranderen na het hor.zoeken van de naam om de hoek kijken.

Soms groeit een medewerker door naar een ander takenpakket, hierin omschreven als Opvolgen. Deze persoon zal nog steeds de skills van Simpel moeten kunnen en getoetst moeten worden. De inmiddels ingevulde kolom zal dan moeten worden opgezocht (nadat ie dus ergens tussen geplaatst is), om vervolgens aan te vullen met een 1 voor deze nieuwe taak. Dit heb ik aangeduid met de rode cijfers die verplaatst(kopieren-plakken) moeten worden middels macro naar de rode vakjes (zie Skillmatrix!rij 48&49). Dit alles aangestuurd door de buttons op tab Invulblad.

Overigens is dat aantal.als probleem hierboven veroorzaakt door een find & replace van het getal 1....
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan