• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjseynaeve

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2011
Beste,

Het is mij al een paar keer in mijn leven gelukt om de formule horizontaal zoeken te gebruiken, maar om 1 of andere reden lukt het mij niet met de file in bijlage:

Bekijk bijlage Horizon.xlsx

Weet niet direkt wat ik verkeerd doe.

Ik weet niet wat je hier met horizontaal zoeken wilt bereiken, maar even een korte uitleg over de functie.

zoekwaarde => te zoeken waarde
zoekbereik => het bereik waarin gezocht en gevonden moet worden
rij indexgetal => de hoeveelste rij in het zoekbereik staat de gewenste uitkomst
benaderen => meestal zet je hier onwaar (0) neer, gegeven hoeven dan niet op volgorde te staan.

In jou formule geef je als zoekbereik maar 1 rij op hoe kan dan het resultaat in de 3de rij staan?

Ps de zoekwaarde moet altijd boven aan in het zoekbereik staan.

denk dat je opzoek bent naar verticaal zoeken maar je heb nog al een summier voorbeeldje.
Neem aan dat er meer rijen zijn waarin gezocht moet worden?

Code:
=VERT.ZOEKEN(B4;A2:AB2;9;ONWAAR)

Niels

Laatst bewerkt:
Dit moet de formule zijn, ook hier de zoekwaarde moet in de eerste kolom van het zoekbereik staan.

En je krijgt een NB omdat de waarde die je zoekt niet in de tabel staat.

Code:
=VERT.ZOEKEN(AA4;INFO!B:AC;9;ONWAAR)

Laatst bewerkt:
=Als.fout(VERT.ZOEKEN(TEKST.SAMENVOEGEN($E$7;$D$10;$D$13);INFO!$B$1:$AC$3232;2;ONWAAR);"Bestaat niet")

PS: Je opzoekvoorbeeld MFF104940PERS3 bestaat niet, dat helpt niet echt bij het testen van je formule :p

Laatst bewerkt:
Wederom bedankt aan allen.
Wist dat er iets niet juist was en nu weet ik waarom :)

Tot de volgende

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan