• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Horizontale gegevens in werkblad automatisch verticaal weergeven in een ander werkbla

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdh94

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Beste forumleden,

Ik zit het met volgende probleem.

Ik heb in een werkblad een aantal gegevens staan. Deze staan niet echt in een tabel maar verspreid over meerdere cellen. Is het mogelijk dat wanneer ik een bepaalde woord typ in een ander werkblad, dat ik dan automatisch bepaalde (zelf gekozen) gegevens er verticaal achter krijg?

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Alvast bedankt :)

Je kan eens beginnen met een bestand te plaatsen. Hier is geen zinnig antwoord op te geven anders dan mogelijk wel.

Sorry ff niet aan gedacht.

In het voorbeeld heb ik in blad 1 verschillende gegevens gezet in verschillende cellen. Nu wil ik een selectie van die gegevens automatisch in het tweede blad plaatsen, zonder alles opnieuw te moeten typen. Dus wanneer ik alleen het auditnummer typ in het tweede blad, dat dan de andere gegevens er automatisch achter komen te staan.

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

Het is best wel handig dat als je een voorbeeldje plaatst deze relevante gegevens bevat. Hierin staat wat de knelpunten zijn en wat het resultaat moet worden. Vul tenminste drie verschillende audits in op de plaats waar zo ook in het echte bestand staan. Dan valt er waarschijnlijk wat meer over te zeggen.

Ik heb er wat van proberen te maken, hopelijk is het nu duidelijker. Kan niet het echte bestand plaatsen ivm geheimhouding...

In het blad 'verzameling' wil ik dan alleen het auditnummer kunnen invullen zodat de rest er vanzelf in komt te staan.

Bijlagen

Dit komt toch aardig in de buurt. Alleen hoe weet je welke hoogtes en breedtes je moet hebben?

Ja zover kwam ik ook :P

Naja ik kijk wel ff hoever ik kom, iig bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan