horizontale grijsachtige strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trick

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Na het verplaatsen van een totoale pc configuratie naar kamer van mijn zoon is het beeldscherm plots verstoord maar grijze horizontale lijnen . bovendien is het lettertype vaag grijs en niet meer in scherpte in te stellen. Heb na studie van de andere vragen de radio weggezet maar het helpt niet.
besturing win xp
beeldscherm philips 107 b
geforce nvidia 256

Kan installatie van nero hier iets mee van doen hebben? Dat is de enige wijziging die ik heb aangebracht.

Nero lijkt me er weinig mee te maken hebben. Als je twijfelt of het door software komt kun je een systeemherstel proberen naar voor de verhuizing. Als het dan nog niet goed is is het toch een hardware probleem.

De kabel zit mooi recht en niet een paar keer gedraaid? Misschien dat dat ook scheelt.

Ga nieuwe kabel gebruiken, meld het als het heeft geholpen.

horizontale strepen.

Ik heb nu van alles geprobeerd maar de horizontale strepen op het scherm blijven.
-Ander beeldscherm
-Nvidia Geforce 256 nieuwe drivers geinstalleerd
-Andere resoluties
-Kast geopend en videokaart aangedurkt en alle kabels gecontroleerd

Wat kan ik nog doen?

Het zijn strepen die in het verlende van de menus over het scherm uitwaaieren. En in vergelijking met mijn andere computer vind ik de letters ook vager dan ik gewend ben

Het is het een TFT scherm zie ik na even googlen. Dan moet je iets instellen voor de letters, nl. cleartype.

Eigenschappen beeldscherm-vormgeving-effecten.
daar bij randen van letters............ kiezen voor clear type ipv standaard.
schijnt vooral bij tft schermen een beter resultaat te geven

Laatst bewerkt:
Nou... ik denk dat ik het probleem vanaf een pc met tft scherm heb gecommuniceerd. Maar de strepen zitten echter op een gewone monitor Philips 107 B! Ik heb wel de effecten gewijzigd. De letters zijn nu wel beter leesbaar maar het onderliggende probleem blijft bestaan. Ik heb de pc ook verplaatst naar het tft scherm ook dan bestaat het probleem. Het blauwe bureaublad met icoontjes ziet er dan goed uit en op het moment dat ik een menu start lopen de dikke blauwe randen horizontaal mee.

Geen tft scherm? Oeps, was ik zeker nog niet goed wakker:D Helaas heb ik geen oplossing voor het andere probeem.

ik zie nu pas deze reactie, zal morgen een screenshotje proberen te maken. hoe doe je dat ? met digitale camera? Ik heb de bewuste pc helemaal opgefrist en de strepen zijn gebleven. Dus waar dat aan ligt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan