Horizontale lijnen overwijderbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

piebe101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 dec 2009
Samen met een collega in het buitenland werken we aan een tekst. Het probleem dat ik ondervind is dat hij teksten aanlevert waarin zich horizontale strepen bevinden die ik met geen mogelijkheid verwijdert krijg.

Bijgevoegd een voorbeeld van een paar pagina's (tussenliggende teksten heb ik grotendeels verwijderd). Het probleem zijn de 2 horizontale strepen op pagina 1 en dezelfde lijnen op pagina 2. Beide zijn over de volle breedte.

Ik gebruik zelf Word 2002 - Sp2, volgens mij gebruikt mijn collega een nog oudere versie. Als ik het document inlees op een Word 2007 machine kan ik eveneens het probleem niet oplossen.

Iemand een nuttig advies ?

Met dank,
Wim

Bijlagen

Hoi,

Wanneer ik vóór de eerste letter van het woord, direct na/onder de lijn ga staan en ik druk tweemaal op 'Backspace' is hij weg ..... ;)
Overigens stikt het in het document van de opmaakprofielen die onderstreept zijn. Mijn indruk is dat ze nergens voor gebruikt worden.
Klik op menu: Opmaak > Opmaakprofielen en opmaak...
Je krijgt nu rechts een actiebalk. Er zit niets anders op dan al die overbodige opmaakprofielen te verwijderen.
Rechtsklikken op een 'onderstreept' opmaakprofiel en Verwijderen kiezen.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Wanneer ik vóór de eerste letter van het woord, direct na/onder de lijn ga staan en ik druk tweemaal op 'Backspace' is hij weg ..... ;)

Ik had het ook gedaan maar sommige kan ik niet weg krijgen. Met de Del toets gaat het ook.
Ik denk dat het een bepaalde opmaak is in de alinea.

Draai een simpel makrootje:

Code:
Sub tst()
    For Each st In ActiveDocument.Styles
        st.Font.Underline = False
    Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan