horizontale scrollbar verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

llllllllll

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2010
hallo,

ik ben dus een site aan het maken, met frames enzo. nu wil ik in een frame de horizontale scrollbar weghalen, maar de verticale moet blijven staan. er valt horizontaal ok niks te scrollen. hoe doe ik dit?:confused:

B.V.D. Thijmen​

.

heey,

dat is het dus juist: ik heb een site met frames, heel makkelijk, een menu, en een inhoudsframe. in dat inhoudsframe heb ik ongeveer 1010 pagina's. Deze hebben allemaal de zelfde opmaak, gewoon een stuk tekst. Bij de meeste springt hij optijd naar de volgende regel en heb je dus niet een te brede pagina. ikwl best de pagina smaller maken, maar hoe moet dat dan? moet ik dan gewoon de body tag een width van bijvoorbeeld 400px geven?

B.V.D. Thijmen

Heb je in de contentpage ook plaatjes opgenomen?

Dan zal op de pagina's waar een scrolbalk verschijnt
een plaatje een te brede afmeting hebben.
Zou je dus niet in je html moeten zijn, zou wel kunnen met width natuurlijk,
doch het plaatje smaller maken met bv irfanview.

:cool:

..

het enige plaatje dat ik op de pagina heb is de achtergrond, maar die is op elke pagina hetzelfde. ik heb op de betreffende pagina wel zon lijn, <hr>, gebruikt, kan et daaraan liggen?

B.V.D. Thijmen​

Dus als ik het goed begrijp zijn het maar een paar pagina's welke een beetje tegenwerken?

Welnu, bekijk die pagina's dan eens los in je browser.
Trek je beeld smaller, en kijk en vergelijk met een optimale pagina, waar of het fout gaat.

Heb je er tekstvlakken inzitten of iets anders wat een vaste breedte heeft.
En zwiep je html code eens in:
http://validator.w3.org/

Heb je er tekstvlakken in zitten of iets anders wat een vaste breedte heeft?
Ja, of iets dat geen vaste breedte heeft, maar heel breed is en niet afgebroken mag worden:
Maar ik ben wel nieuwsgierig geworden om het met eigen ogen te zien: heb je een link naar een pagina met zo'n wangedrag (met de frames die eromheen zitten) ?
Nu is het een beetje raden naar het verschijnsel.
En misschien kunnen we dan ook met eigen ogen een oplossing zien. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Nou, in firefox is er geen menu...............:(

En in IE staat er onder het gastenboek nog tekst, dit is niet te lezen.
In Blog kan ik geen scrolbalken ontdekken.

///edit,
minuskule scrolbalk onderzijde gevonden in Blog.
Mogelijk is je plaatje te breed:
xverhaal.jpg

Laatst bewerkt:
Hoeps! Ik werk nooit met frames, en automatisch met het Strict-DOCtype; had daarom het target er uit gelaten om het geldige code te maken. Maar dan werkt het menu niet. :o
Het DOCtype zal moeten zijn:
HTML:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
   "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
Scrollbar
Als je de pagina 7verhaal.html in de html-validator werpt, gooit die 'm terug met een serie fouten.
Er zitten o.a. <i>'s en <p>'s in de verkeerde volgorde:
HTML:
<i><p>Toen ik vandaag op school kwam ...
...
</i></p>
moet zijn:
HTML:
<p><i>Toen ik vandaag op school kwam ...
...
</i></p>
De <i>'s zijn genest in de <p>'s, en moeten daarom eerst afgesloten worden voordat de <p>'s afgesloten kunnen worden.
Waarschijnlijk is er na de reparatie weinig meer van de scrollbar over, hoop ik.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan