Horizontale streep door beeldscherm Acer Aspire E15 start

• Onderwerp starter Onderwerp starter wilri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wilri

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
goede morgen

mijn Acer uit 2015 heeft een aantal maanden (corona) niet gebruikt gelegen en toen ik die deze opstartte deze week verscheen er op een kwart afstand van de bovenzijde één roze streep in het overigens goede startscherm.
ik heb op advies de laptop een aantal keren open en dicht gedaan terwijl deze aanstond maar dat heeft niet geholpen.
wie heeft er wellicht nog een tip?

Bijlagen

• IMG_1699.jpg
    IMG_1699.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Hallo

Defekt l.c.d. paneel .

Je zou kunnen proberen om deze te openen , en de flex (tussen glas en elektronika) op te warmen en terug op het glas aan te drukken.

Veel werk , hoog risico , en indien je dit nog nooit hebt gedaan , weinig kans van slagen.

een nieuw paneel kost +/- 60 €

Veel filmpjes terug te vinden op youtube , hoe je dit zou kunnen repareren.

Mits het slechts 1 streep is , en niet echt stoort , zou ik het voorlopig zo laten ...

Het zou zelfs kunnen , dat na opwarmen l.c.d. paneel , deze streep verdwijnt.

Peter

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Strepen op het beeldscherm van je monitor.
Begint daaraan niet te prutsen. Neem contact op met de verkoper om gratis te laten herstellen.

allen dank voor de reacties. ik doe niks en accepteer 1 streep

jullie kunnen wel lelijk reageren maar ik volg toch het advies van VDK_P en heb de site van manamana bekeken maar daar staat niets over 1 horizontale streep.
en de laptop is minstens 6 jaar oud dus denk je dat je verkoper gratis repareert?

nogmaals toch dank voor het meedenken.

na de reacties heb ik nog een keer op youtube gekeken hoe je het lcd scherm kan verwijderen.
nadat de rand rond het beeldscherm verwijderd was ( een fluitje van een cent ) drukte ik aan de zijkant op de plek van de streep en heb alle contacten rondom aangedrukt en de streep is weg.
hoelang dat zo blijft weet ik niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan