Horizontale streep dwars door een bestand

• Onderwerp starter Onderwerp starter teco
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

teco

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2004
Ik heb office 2000. de laatste tijd komt het nogal eens voor dat er zonder mijn medeweten zomaar een horizontale streep dwars door een bestand verschijnt.
Als ik die aanklik verschijnt er een klein streepjes-icoontje. Ik kan de lijn niet verwijderen, nog verslepen.
Op enter gaat hij wel naar beneden, maar wegwezen ho maar. Doe ik iets waardoor die lijnen ineens verschijnen? Ben me nergens van bewust.
Moet ik ergens iets aan een instelling wijzigen?

Dank voor het meedenken.

Heb je een screenshot ervan die je hier kan plaatsen? Ik kan me er niets bij voorstellen. Misschien als ik het zie dat ik er wat meer mee kan.

Dat ga ik eerst eens uitzoeken, een screenshot.
Ik ben namelijk niet zo erg thuis in de computerwereld.
Is dat zoiets als een attachment?

Hai, :D

Dit zijn randen uit het dialoogvenster randen en arcering!

Het knappe is alleen dat je ze in een opmaakprofiel hebt staan! Ze staan in het profiel Courier 11 punten boven...etc..(dat moet toch echt door iemand aangemaakt zijn)

Helaas geen 2000 bij de hand (Dus gok een beetje)
Maar kijk eens in het menu opmaak of jij een knop hebt die ongeveer: Opmaakprofielen en opmaak heet

Daar selecteer je de naam van bovenstaand profiel en ga je naar wijzigen
Dan selecteer je via meer Randen en arcering en je kiest geen en past dat toe op Alinea.

Nog even saven en je bent van het euvel af...

Succes! :thumb:

Ik heb het bekeken, dit is een zogenaamde "Randlijn".

Deze kun je tekenen met word, of als je --- <enter> typt, worden ze automatisch neergezet. Dit doormiddel van de autocorrectie mogelijkheden van Word.

Je kunt ze verwijderen door ze te selecteren.
Plaats de cursus boven of onder zo'n lijn. Houdt de shift toets of muis toets ingedrukt, verplaats met de pijltje naar onder, of de muis naar onder, zodat je over de lijn heen gaat, en het deel eromheen geselecteerd is.

Druk nu op de delete toets, en de lijn is weg.

Mocht je dat --- niet wordt omgezet naar zo'n lijn, dan ga je in het menu extra naar auto correctie opties. Dan het tabblad "autoopmaak tijden typen" , daar staat een vinkje bij "Afbreekstreepjes (--) door gewoone streepje".

Mocht het niet lukken, laat het dan maar even weten.

Ps. een screenshot is een afdruk van je scherm. Dat kan je maken met de "print screen" toets op je toetsenbord in de meeste Windows versies.
Op het moment dat je op printscreen drukt, bewaard windows het op dat moment vertonen scherm op het klembord. Als je bijvoorbeeld een grafisch programma als paint opend, en je doet dan in het menu bewerken > plakken , dan komt het scherm in het tekenprogramma te staan. Je kun het dan opslaan als een grafisch bestand, en hier als attachment (net zoals je met de word file hebt gedaan) plaatsen. Iedereen kan dan de situatie van jouw scherm zien zoals je bedoeld. Een plaatje zegt meestal meer dan 1000 woorden.
Hoe dan ook, met het bijvoegen van het word document als attachment zijn we er denk ik ook uitgekomen.

Mijn dank is niet in euro's uit te drukken, dus dat doe ik dan ook maar niet.
Het klopt, dat het verschijnsel zich telkens voordeed als ik ----- gebruikte, maar ik had geen idee dat zulks er mee te maken had.
Ook de verklaring van het begrip screenshot is me duidelijk.

Volgens mij zit jij in het onderwijs en anders was dat een goede keus geweest.

Nogmaals ten zeerst bedankt.

Ik kom nog even terug.

Krijg jij die lijnen in het attachment geselecteerd?
Die muis van mij blijft steken in het begin.

Hier in Office 2003 krijg ik ze geselecteerd. Mocht het met de muis niet lukken, dan kun je het met de pijltjes toetsen proberen. (shift toets ingedrukt houden, en dan pijltjes toets beneden paar keer indrukken, tot je over de lijn heen bent.

Dan ga ik eens op pad voor een hogere versie van Office.
Wederom bedankt voor al het meedenken.

Hai, :D

Fijn om te horen dat het is opgelost meld jij hem nog even afgehandeld? :thumb:

Beste mensen, ik ben enigszins bekend met randlijnen, maar heb er nu dus 1 staan die ik niet meer weg kan halen :confused: ook niet op de manier die al beschreven is in het forum.

Beste mensen, ik ben enigszins bekend met randlijnen, maar heb er nu dus 1 staan die ik niet meer weg kan halen :confused: ook niet op de manier die al beschreven is in het forum.

Dat is dan waarschijnlijk geen randlijn maar een horizontale onder-, boven- of middenrand. Selecteer het gebied met de lijn(en) in en klik op het icoontje 'geen rand' (zie screenshot in attachment).

Bijlagen

• rand.gif
    rand.gif
    38,3 KB · Weergaven: 417
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan