Horizontale strepen scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

NadiaaJ

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hoi,

Mijn Toshiba Satellite A300-1M9 vertoond al 2 dagen tot 3/4 van het scherm witte strepen. Vandaag startte ik hem weer op en was het weer helemaal goed.
Ik heb hem aangesloten op een monitor, en daar was niets te zien.
What to do?!
Kan zoiets wegblijven of weet je dat nooit zeker?
Alvast bedankt!

Kan van alles zijn, maar gaat het om een plat beeldscherm? Dan kun je het terugzetten naar 60Hz. En als je zowel op het beeldscherm als je computer een dvi aansluiting hebt, kun je beter een dvi kabel gebruiken. Je kunt kijken of je bij het beeldscherm iets van clock en/of moiré kunt instellen (via de knopjes van het beeldscherm zelf). Of auto-instellen als dat er is. Bij een crt-monitor kun je een keertje degauss gebruiken, dat de-magnetiseert, je hoort dan een geluidje en het hele beeld schudt even. Heb je nog een handleiding van dat beeldscherm.

Niet goed dan iets eemr info, welk beeldscherm merk type enz. enz. Wel wat weinig informatie, dus de oplossing hierboven is misschien wel niks voor jou probleesm.
groet.

Hallo

Een mogelijke oorzaak met dit symptoom is een defekte flatcable v/h t.f.t. paneel.

Ik bedoel dus de flatcable die loopt v/h motherboard en het t.f.t. scherm.

Als je nog eens deze symptomen hebt , probeer eens of het verandert indien je het scherm meer/minder opgeklapt.

Om deze te vervangen dient de laptop uiteraard te worden geopend , indien je geen 2 linkerhanden bezit , is dit mits de nodige voorzichtigheid zelf te doen.

Een goedkope mogelijke bron van onderdelen --> e-bay

Peter

manana, ik heb echt geeeeen idee. Zeker niet van die woorden waar je mee gooit.
Zo'n expert ben ik dus echt niet, haha.
Het scherm is van Packard Bell, meer weet ik niet!

Hallo

Dan zal het jammer genoeg laten herstellen worden door iemand met ervaring.

De prijs zal dan wel oplopen , en of deze laptop dit nog waard is ???

Peter

Precies, en daar zocht ik naar.
Vind het alleen zo gek dat er nu niets te zien is maar misschien morgen weer wel :confused: Hoe kan dat dan? Losse kabeltjes? En dat kost zeker een vermogen om te laten repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan