Host bestand probleem. msn start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

slofje

Verenigingslid
Lid geworden
14 feb 2001
Hallo,

Op een van mijn pc's kom ik niet meer op msn.

De pc zit achter een firewal. Het ip adres , de socks en de poorten staan goed. Precies d zelfde instellingen als op mijn andere pc's. Behalve het ipadres dan.

Bij controle blijkt dat het hosts bestand problemen geeft. Heb het hosts.msn als uit het windows\system32\drivers verwijderd maar het probleem komt weer terug.

Ik krijg bij msn de volgende melding: Je hosts bestand bevat verwante MSN-messenger gegevens die de naamoplossing kunnen storen.

Heb msn 7.5 ook al verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Gescand met adaware.

Vanmiddag ook een systeem herstel gedaan. Msn liep daarna wel even maar na herstart van msn ging het weer mis.

Gewoon internet loopt wel goed.

Ik kan in de help van msn geen oplossing vinden

Wie denkt met me mee over een oplossing?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Wat staat er in je originele Hosts (die zonder extentie)?

Je krijgt een foutmelding wanneer je probeert aan te melden. Doe daar is Probleem oplossen. Er wordt gescant. Daarna even klikken op Herstellen (oid).

Dit staat in de hosts file:

start of entries inserted by spybot - search & destroy
end of entries inserted by spybot - search and destroy

Zoeken in oplossingen heb ik gedaan. Dat zijn van zulke standaard oplossingen. Die heb ik allemaal al doorlopen. Daar zit de oplossing niet in.

Die herstelfunctie die je aangeeft , helpt ook niet. Het gele vraagteken blijft bestaan.

Ip, Dns, proxy , geeft ie allemaal als goed aan.

Het testen van de socks en http gaat goed. Hier geeft ie aan dat er verbinding gemaakt kan worden

Laatst bewerkt:
Dit is om uitsluitsel te geven over het Hosts-bestand. Voer onderstaande even uit en kijk of je op MSN komt.

Geplaatst door buffy
Download TheHoster.
Unzip TheHoster naar een eigen map, bijv. C:\Program Files\Hoster.
Start The Hoster door te dubbelklikken op Hoster.exe.
Klik op "Restore Original Hosts".
Klik "OK".
Sluit TheHoster af.

Ok, dat heb ik gedaan.

Kan nog niet op msn. Heb de host file eerst readable moeten maken.Maar dat lijkt me normaal.

Klopt dat is normaal.

Maak je gebruik van een router?
Heeft deze versie wel gewerkt?
Heb je een eventuele firewall al is uitgezet?

Ik heb geen router maar wel een hub.
Ik heb nog 3 pc's op deze hub lopen en die staan hetzelfde geconfigureerd als de pc waarop msn nu niet meer loopt.

En ja, gisteren liep msn goed. Velgens mijn zoon heeft hij na gsteren geen software meer geinstalleerd.

Ik heb msn geprobeerd te starten ook zonder firewall
( NIS) en antivirus ( Norton

Ga naar start->uitvoeren en voer de volgende twee regels in (appart):
  • regsvr32 MSXML3.dll
  • regsvr32 softpub.dll

Ik was nog iets vergeten erbij te zeggen:
Was MSN Messenger wel volledig afgesloten?

Controleer even hoe je instellingen van de computer staan wat betreft de tijd, maar vooral het jaar. MSN Messenger is daar nogal gevoelig voor:confused:

Ja hoor, msn was volledig afgesloten

Tijd en datum staan correct

Oke.

Ik heb toch het idee dat Norton het probleem is.

Staan er nog instellingen anders in Norton of staat er helemaal iets anders op die andere computers.

HEb ook ergens gelezen dat msn plus 3 kan storen. Heb ik verwijderd. Geen succes.

Ik heb geprobeerd msn ops te starten trwijl Norton Internet Security en Norton antivirus uitgeschakeld zijn. Maakt niets uit.

De instellingen staan op alle computers hetzelfde. Behalve op de host natuurlijk. (

Op alle andere comnputers kom ik gewoon op msn

Nee, ik krijg geen foutnummer.

Ik zal de topic eens doorlezen

Heb gedaan wat in de topic staat. Zelfs de cd van Windows laten draaien.

Niets helpt............:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan