Host bestand probleem. msn start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waat staat er in dat Hosts-bestand van MSN eigenlijk (hosts.msn)?
Even openen met kladblok en controleren.

Sorry dat ik nu pas reageer. Ben net terug van mijn werk. Zoals eerder verteld heb ik nu msn verwijderd. Dus de hosts file die jij bedoeld zal ik nu niet meer hebben. De eneige hosts file die ik nog heb heeft de volgende inhoud : # Start of entries inserted by Spybot - Search & Destroy
# End of entries inserted by Spybot - Search & Destroy

HEt type bestand heet trouwens wel msn-bestand.

Ik zal msn weer installeren en de hosts file daarvan hier plaatsen.

Mm, Ik heb msn nu geinstalleerd maar het blijft bij eerder vernoemd hosts bestand. Kan je hier iets mee?

Er staat bij mij één maar hosts (msn bestand) en hosts (bestand).

Kan je even precies vertellen welke bestandjes er te vinden zijn in ETC (allemaal)?

Naam.
Bestandstype.
Grootte.

In de directory C:\windows\system32\drivers\etc staat het volgende:

hosts - 1kB - bestand
imhosts - 4kB - SAM-bestand
hosts - 1kB - msn bestand

Heb je hier iets aan?

Ik he jouw thread betreffende problemen met msn oplossen bekeken en het verwijderen van msn en het verwijderen van aanmeldingsnamen uitgevoerd. ZOnder resultaat.

Ik heb systeem herstel uitgevoerd en de instellingen van een week geleden uitgevoerd. Msn messenger 3 plus geinstalleerd . Daarna kon ik 1 ( lees een ) keer op msn . Daarna niet meer. Sysyteeminstellingen mbt internetopties waren gewijzigd en moest ik weer opnieuw instellen.

Ben nu weer bezig met systeem herstel. Kijken wat er nu weer gebeurd.

Ik ga je vragen nog een keer opnieuw te installeren, maar met een tussenstap (register opschonen):
- Verwijder MSN Messenger 7.5.
- Start opnieuw op.
- Verwijder eventueel overgebleven mappen (C:\Program Files\MSN Messenger.
- Ruim je register op met bijvoorbeeld CCleaner: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=217684 (punt B). Doe dit net zolang tot er niks meer wordt gevonden.
- Start opnieuw op.
- Download MSN Messenger (messenger.msn.nl)
- Probeer het opnieuw.

Bij CCleaner krijg je de of je een backup wilt maken voordat je het register gaat opschonen. Dit raad ik aan om even te doen.

Hoi,

Heb precies uitgevoerd zoals jij hebt beschreven.

Niets meer te gevonden door de nieuwste ccleaner.

Msn nog niet mogelijk

gr

Heb ondertussen via het aso forum de log laten controleren . Geen problemen meer. Heeft ook niet geholpen

Op de één of andere manier blijf ik het idee hebben dat Norton er mee te maken heeft.

Controleer is even of trigger poort 7001 met een bereik van UDP poorten 6000-6500 niet wordt geblokkeerd.

Staat de Windows-firewall misschien aan zonder dat je dit weet?

Windows firewall staat in ieder geval uit.

HEb in Norton wel gevonden hoe je extra poorten kunt openen maar wat jij bedoelt moet je toch even uitleggen:o

Open gewoon poort 7001.

Als je TCP en UDP kunt instellen ook even UDP 6000-6500 (6000 T/M 6500).

mm, ik heb poort 7001 toegevoegd.

HEb nu problemen met dns, proxyserver, keypoorten en natuurlijk hosts.

Kom wel normaal op internet.

Als ik de verbindingsinstellingen ga testen loopt de socks via de hostcomputer 192.168.0.1 en de http via hetzelfde ip adres goed. Kan verbinding maken met de msn services, zegt ie. Maar dat is dus niet waar.

:evil:

Klik op op probleem oplossen en kijk wat er gebeurt.
Anders maar weer terugzetten.

Ik bedenk me net nog iets:
Maak je gebruik van een proxy?

Met probleem oplossen heb ik niet zo'n goede ervaring. Brengt me tot niets

Ja ik heb een proxy. Die van Analogx. Loopt verder hier overal goed hoor. Ik heb er hier inmiddels 5 pc's op draaien. En juist die ene maakt nu problemen met de msn

De instellingen van de proxy staan op iedere computer hetzelfde bij extra->opties->verbindingen?

De proxy staat alleen maar op de host computer die direct met het modem is aangesloten

Maar als je de LAN instellingen bedoeld. Iedere pc heeft zijn eigen ip adres. De host heet 192.168.0.1
( netwerkverbindingen)

Alle pc's hebben een verwijzing naar de host met allemaal precies dezelfde poorten.

Msn werkt op de andere pc's juist wel!

Gebruik je eigenlijk HitmanPro?

Staat op iedere computer Norton geïnstalleerd? Als dit zo is, zou je kunnen proberen om Norton te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.
Ik begrijp dat het wat werk is, maar ik blijf het idee hebben dat Norton er iets mee heeft te maken.

Ik gebruik geen Hitmanpro.

Tja, Norton. ik zou het kunnen proberen. Ik weet uit het verleden dat Norton lastig kan zijn.

Ik denk dat ik dat maar eens probeer.

Je hoort van me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan