Hallo
sinds 2 dagen heb ik bij mij thuis een probleem met het Internet.
allereerst mijn gegevens, ik:
heb een adsl-aansluiting (het net)
gebruik Windows XP
gebruik op alle PCs een Windows Firewall
heb een modem merk alcatel speedtouch 510
heb een router merk Compex WP11A+
gebruik volgens mij overal als wireless kaartje en antenne Sweex
Het probleem is dat de client-computers niet meer kunnen surfen op het internet. De host-pc kan wel het internet op. Het rare is dat de client pc´s wel zeggen dat de ´´ verbinding met het netwerk zeer goed/uitstekend is´´, maar dus niet kunnen surfen.
Ik heb zelf een beetje gespeurd en ik merkte dat ik op de host-pc wel naar de pagina van mijn modem (10.0.0.138) kon, maar niet naar de pagina van mijn IP-adres (10.0.0.150)!
Zelf denk ik dus aan een probleem met mijn router. Fout geconfigureerd? Kapot?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
UPDATE:
Ik liep net ff naar boven en ik zie dat de pc´s voor dit moment toch weer internet hebben. Het probleem bestaat eigenlijk nog steeds: hoe kan het dat de client computers niet even constant internet hebben als de host computer?
sinds 2 dagen heb ik bij mij thuis een probleem met het Internet.
allereerst mijn gegevens, ik:
heb een adsl-aansluiting (het net)
gebruik Windows XP
gebruik op alle PCs een Windows Firewall
heb een modem merk alcatel speedtouch 510
heb een router merk Compex WP11A+
gebruik volgens mij overal als wireless kaartje en antenne Sweex
Het probleem is dat de client-computers niet meer kunnen surfen op het internet. De host-pc kan wel het internet op. Het rare is dat de client pc´s wel zeggen dat de ´´ verbinding met het netwerk zeer goed/uitstekend is´´, maar dus niet kunnen surfen.
Ik heb zelf een beetje gespeurd en ik merkte dat ik op de host-pc wel naar de pagina van mijn modem (10.0.0.138) kon, maar niet naar de pagina van mijn IP-adres (10.0.0.150)!
Zelf denk ik dus aan een probleem met mijn router. Fout geconfigureerd? Kapot?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
UPDATE:
Ik liep net ff naar boven en ik zie dat de pc´s voor dit moment toch weer internet hebben. Het probleem bestaat eigenlijk nog steeds: hoe kan het dat de client computers niet even constant internet hebben als de host computer?
Laatst bewerkt: