host computer wel internet, client computers niet!

• Onderwerp starter Onderwerp starter GTKP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GTKP

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2003
Hallo

sinds 2 dagen heb ik bij mij thuis een probleem met het Internet.

allereerst mijn gegevens, ik:

heb een adsl-aansluiting (het net)
gebruik Windows XP
gebruik op alle PCs een Windows Firewall
heb een modem merk alcatel speedtouch 510
heb een router merk Compex WP11A+
gebruik volgens mij overal als wireless kaartje en antenne Sweex

Het probleem is dat de client-computers niet meer kunnen surfen op het internet. De host-pc kan wel het internet op. Het rare is dat de client pc´s wel zeggen dat de ´´ verbinding met het netwerk zeer goed/uitstekend is´´, maar dus niet kunnen surfen.

Ik heb zelf een beetje gespeurd en ik merkte dat ik op de host-pc wel naar de pagina van mijn modem (10.0.0.138) kon, maar niet naar de pagina van mijn IP-adres (10.0.0.150)!

Zelf denk ik dus aan een probleem met mijn router. Fout geconfigureerd? Kapot?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

UPDATE:

Ik liep net ff naar boven en ik zie dat de pc´s voor dit moment toch weer internet hebben. Het probleem bestaat eigenlijk nog steeds: hoe kan het dat de client computers niet even constant internet hebben als de host computer?

Laatst bewerkt:
Je hebt twee routers achter elkaar staan want de speedtouch 510 is modem en router en vervolgens zet je er nog een Compex achter.Vaak ontstaan er dan problemen bij het openen van poorten.Je moet je tweede router instellen als acces point en het een ip adres geven in de range van de Speedtouch.

Zou je mij kunnen vertellen hoe dat moet?

Ik geloof dat ik weet dat ik van het ip-adres van de router dan een 10.0.0.130 moet maken, maar ik zou dus niet weten waar.
Ook weet ik niet waar ik in moet stellen dat de router een access point wordt.

Bedankt voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan