host mijn eigen minecraft server op mijn laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter yolo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yolo

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2013
hallo allemaal,

ik zal direct even met de deur in huis vallen :D

zoals al in de titel vermeld, wil ik een eigen minecraft server maken en die wil ik dan hosten via de laptop.

alleen had ik hier een paar vragen over die ik toch wel even wou weten voordat ik ergens aan begin:
1) zal mijn laptop heel erg sloom worden als ik een server host? (systeem vereisten zal ik even onderin dit topic vermelden)
2) zal het internet er veel slomer van worden thuis?
3) is het 100% gratis?

het is niet de bedoeling dat het een server wordt waar honderden mensen op moeten spelen of zo. als er een mogelijkheid is voor 3 plugins en 4 slots is het helemaal prima!

als iemand trouwens een site weet waar een tutorial staat (youtube filmpje mag ook) zou u hem dan in de comments willen zetten. ik weet wel hoe ik de server moet hosten. maar mensen whitelisten, plugins instaleren etc. weet ik niet echt.

mvg,
pierre

systeem specs van mijn laptop:

proccesor: intel core I7-3632QM 2,2 ghz met turboboost 3,2 ghz
ram: 6GB
HDD: 500 GB
video kaart: nvidia geforce 710M 2GB vram

1: Ja
2: Hangt er vanaf hoeveel mensen verbinding maken met jouw server
3: Voor zover ik weet wel.

1. Met jou laptop valt het mee, maar het kan sloom worden. Tip: host in een VM als je bijvoorbeeld een DDoS spam aanval hebt, dan kan je hdd niet snel vollopen.
2. Hangt er vanaf van wat je upload is. Als je onder een DDoS zit kan je internet behoorlijk sloom worden.
3. Ja, alleen je moet wel stroomkosten betalen en een internetabbonement.

Prima!
Ik ga het vanmiddag wel even proberen! Als het niet goed werkt kan ik de server makkelijk weer uitzetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan