host voor website met veel video

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 okt 2015
Hallo,

Ik zit er aan te denken om een site te maken met streaming. zoals bijvoorbeeld: *knip*

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het legaal in Belgie en/ of Nederland? Wie heeft dit eerder gedaan?

Ik wil een zelfde soort site maken voor tv series en dergelijke? Ik wil graag mensen ontmoeten die hier ervaring mee hebben!! En die dus weten waar ik het moet hosten enzo.

bedankt voor jullie hulp!

Jeroen

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk dat je je eerder druk moet gaan maken om de rechten, je kan natuurlijk niet zo maar films en series gaan streamen.

Copyright is inderdaad iets waar je je druk om moet maken.

Tips:
  • Als het even kan dan zou ik de data (video) niet op dezelfde server zetten als de website zelf.
  • Ook zou ik proberen de load te "off loaden" door bijv. gebruik te maken van een service die al bestaat (zoals bijv. Youtube en Vimeo)
  • Misschien zijn een aantal digitalocean servertjes iets?

Met streaming moet je altijd voorzichtig mee zijn. Vooral nu popcorntime op zn gat ligt is big brother de boel goed in de gaten aan het houden. Hoewel als je site niet al te bekend wordt zoals netflix en popcorntime dan hoef je denk ik weinig te vrezen. Wat ik wel weten als je zelf wilt streamen dan heb je wel een server nodig die 24/7 draait etc.. het zit iets ingewikkelder in elkaar dan het lijkt ;)

Ik zou me er niet aan wagen. Knvb en andere rechthebbenden zal bij ontdekking alles eraan doen en vervolgens dreigen met een boete.
Die geheel terecht is. Wie weet mag je dan nog je auto of huis verkopen als het tegenzit, en op straat wonen in een kartonnen doos.

Haal ook die link weg. Is niet toegestaan hier.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan