Hosten met spelletje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Binamin

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw in al dit netwerkgedoe, maar ik zal proberen mijn probleem zo goed mogelijk uit te leggen. Ik wil met een online spelletje (Warcraft III) kunnen hosten. Dit is me al eerder wel gelukt, bij mijn ouders en in mijn vorige huis. Op een of andere manier wil het deze keer alleen niet lukken.

Ik heb alle tutorials wel gevolgd en toch wil het dan nog niet lukken. De juiste poorten staan inmiddels open, daar ligt het dus niet aan. En de windows firewall is disabled als ik wil hosten.

Mijn router en zoals die nu is ingesteld:

Ipconfig gegevens:

Wat ik al geprobeerd heb:
Alles is zo ingesteld dat als ik in mijn router DHCP disable en bij DNS 192.168.2.100 invul (ik heb geen idee wat dat dan doet) dat ik kan hosten. Echter als ik dan mijn computer opnieuw opstart heb ik geen internet meer en moet ik de router resetten en om dat nou telkens te doen lijkt me niet optimaal.

Als ik bij TCP/IP bij mijn draadloze netwerkverbinding mezelf een statisch IP geef, heb ik geen internet meer. Moet ik daarvoor ook iets in mijn router instellen?

Mijn vraag is dus hoe kan ik zorgen dat ik altijd mijn internetverbinding behoud en ook kan hosten

Subvraagje: Zelf denk ik (correct me if I’m wrong), dat als ik op een of andere manier in mijn router kan instellen dat mijn computer altijd bijvoorbeeld het ip: 192.168.2.101 heeft en dat ik dat ook op een of andere manier op mijn computer kan instellen dat ik dan misschien uit de problemen ben. Maar dat is maar een vermoeden. Mijn kennis is niet zo groot op dit gebied

Als ik regelrecht aan de modem(naar internet toe) zit (met kabel) dan kan ik ook gewoon hosten

Ik heb trouwens 2 (binnenkort) 3 computers in dit netwerk.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen (als ik meer info moet geven dan hoor ik dat ook graag,

Wouter

Heb je het vinkje bij Block Anonymous Internet Requests al weggehaald, Dit kan je vinden onder het kopje ''Security''

Vervolgens ga je naar apllications and gaming daarna naar portforwarding, en vul je daar de poorten in die open gemaakt moet worden

Bij het invullen van de poorten kom je onder andere dit kopje tegen:Ip adress: (ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen)

En heb je naast je standaard windows firewall nog een firewall op je pc staan? zo ja doe die ook even uit, laat even weten of bovenstaande instructies geholpen heeft.

Heb je het vinkje bij Block Anonymous Internet Requests al weggehaald, Dit kan je vinden onder het kopje ''Security''

Vervolgens ga je naar apllications and gaming daarna naar portforwarding, en vul je daar de poorten in die open gemaakt moet worden

Bij het invullen van de poorten kom je onder andere dit kopje tegen:Ip adress: (ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen)

En heb je naast je standaard windows firewall nog een firewall op je pc staan? zo ja doe die ook even uit, laat even weten of bovenstaande instructies geholpen heeft.

Allemaal al gedaan, anders had ik ook niet kunnen hosten als ik DHCP disable.

ik zie het al..

ik zie het al je hebt bij local ip: 192.168.2.1 dat is verkeerd
voer in: 192.168.1.1

Ga is naar het kopje Security, is daar een functie om de firewall uit te zetten? zo ja doe dat dan,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan