Hosting overdracht van bedrijf naar klant

• Onderwerp starter Onderwerp starter 0181
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

0181

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2014
Hallo,

Ik had een vraag over een overdracht van bedrijf naar klant.

Bijvoorbeeld:

Ik maak een site voor iemand en zet deze online bij een hosting dus zijn de kosten voor mij maar die bereken ik door.
Maar het is dan zo dat de website zeg maar op mijn Hostingnaam staat wat ik dan eigenlijk niet wil voor altijd, en wil deze dan naar diegene/klant overzetten na het online zetten.

Hoe moet je zoiets doen en hoe kan de nieuwe eigenaar van de site dan bij zijn site zelf voor eventuele aanpassing? En ik moet er ook bij kunnen (FTP dat weet ik, maar dingen waar ik mee rekening moet houden m.b.t CMS?)

Simpeler gevraagd: Bedrijf heeft een website gemaakt maar staat nog NIET online, hoe gaat alles in ze werking betrekkend met de klant en kosten?

Hopelijk snappen jullie wat ik bedoel :D

Greetzzzz

Laatst bewerkt:
Je had mss beter de klant het hostingpakket kunnen laten afnemen en dat jij de site voor hun bouwt.
Dat doe ik zelf ook voor verenigingen. Is voor hun goedkoper.
Ik geef dan een zelfgemaakte cms mee waar zij dan weer de site mee kunnen onderhouden.

In jouw geval zou je het pakket op naam van het bedrijf kunnen zetten, dan krijgen zij de factuur van het host.
Je zal dan nog wel iets moeten maken zodat de klant zijn site kan aanpassen.
Een ftp account voor jezelf ook actief houden, anders kan je er zelf niet meer bij ;)

Ja ik ben er al uit bij argeweb kan je gewoon reseller worden is het makkelijkst en anders wat jij zei de klant de hostingpakket laten afnemen.

Ja CMS is een keuze, niet elk bedrijf hoeft dat perse te hebben zowel kan ik werken met Wordpress natuurlijk ook uitgebreid. Maar ik focus meer op ZZP'ers die hoeven niet zozeer een CMS

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan