Hosting probleem ? (prestashop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

pewie37

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2007
Hallo forumleden,

Ik ben met een prestashop webstore bezig en de vertaling van het frontend werkt niet.
Heb ook al een paar keer met dit soort instellingen mijn eigen IP geblokkeerd dus denk ik in de richting van serverblock op deze handeling. Voorlopig krijg ik nog geen antwoord van de host, dus misschien weet dit hier iemand.

Ik heb DIT prestashop-thema gekocht en (op proef) als totaalpakket geinstalleerd. Dit is een complete prestashop-installatie met het thema en al er al in. Daarna alleen wat aanpassingen in settings.inc.php en beide databases. Vervolgend uploaden en sql's importeren -> voila :thumb:

Alleen de vertaling lukte niet -> Daarvoor heb ik op aanraden host in de site-root een user.ini toegevoegd met "php_value max_input_vars 10000". Daarna kreeg ik (op het frontend na) alles vertaald. Deze laat n.l. 0 vertaalwoorden zien als men deze wil gaan aanpassen/vertalen.

ZIE AFBEELDINGEN

Weet iemand raad ?

Language.jpg backend.jpg

Even voor de duidelijkheid. Je verwijst naar een custom theme maar je screenshots verwijzen naar het default theme? Heb je de taalbestanden al eens geüpdate. Prestashop blijkt namelijk alleen de actueel aanwezige teksten te vertalen. Voeg je later een module toe dan heeft deze standaard geen vertaling.

Verder heeft die max_input_vars geen invloed op de vertaling zelf. Die is alleen nodig om de vertalingen op die betreffende pagina te kunnen weergeven en indien gewenst handmatig te bewerken.

Daarnaast zie ik nu ook nog dat je link verwijst naar een Magento Theme. Voor zover mij bekend levert themeforest ook geen volledige installatie maar enkele themes

Gratis tip : Installeer zelf Prestashop vanaf de originele bronnen en voeg dan je gekochte theme toe als extra theme (dus nooit het default theme overschrijven). Dit voorkomt dat je iets verderop met je webshop tegen problemen oploopt en bijv. niet meer kunt updaten.

Laatst bewerkt:
Dank je wel rogerS voor je snelle responds.

Idd een fout schermafdrukje maar blijft ook bij custom theme hetzelfde.
Talen heb ik meerdere malen geupdate (ook naderhand)

Theme-builder is hier ook mee bezig geweest en stuit hier ook tegenaan.
Zullen toch geen "domme jongens" zijn schat ik :D

Schijnt een firewall-issue van de hoster te zijn.
Of het waar is en zo (hopelijk morgen) word opgelost ???
Word vervolgt.

Het blijft altijd lastig om zonder alle feiten te kennen een uitspraak te doen, maar een firewall issue? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Je firewall zit buiten de webserver, dus tenzij je een dermate grote webshop aan het bouwen bent dat je mysql op een andere server staat dan de rest van je webshop dan kan de firewall geen probleem zijn. Verdere onderbouwing voor deze stelling is dat andere componenten, zoals de backend, van dezelfde zaken afhankelijk zijn. Dus als er al een probleem zou zijn dan zou je dat ook moeten hebben bij de andere componenten.

Probeer eens een schone installatie van een standaard prestashop en kijk of deze werkt. Dat geeft al snel wat meer duidelijkheid over de richting waar je de oplossing moet zoeken.

Heb nu net een schone installatie gedaan.
Moet morgenvroeg alleen nog effe de databases importeren.
Ik had nu n.l. weer na een prestashop update (waar ik goed aan dacht te doen) alleen nog maar mijn footer over.
Voor de rest helemaal niets meer ! Blijf van het ene bizarre probleem in het andere vallen.

Install manueel ging al niet
Install via installater ging ook al niet.
Install full package -> Taal en update issues.

Dit terwijl de theme-developer zegt: "Ik weet het ook niet, vraag maar aan je host."
Begin langzaam aan spijt te krijgen van het hele verhaal.

Dus, we shell see tomorrow.

Toeval wil dat ik nu net bezig ben met het opzetten van een prestashop. En tot nu toe is mijn ervaring dat de code van prestashop keurig netjes is opgezet. Oftewel de layout is keurig gescheiden van de html/css en de achterliggende programmeercode (php). Waar het mis gaat is dat er nogal veel modules en themes te vinden zijn die zich niet netjes aan de spelregels houden en de core bestanden of het default theme updaten. En vanaf dat moment ga je dus problemen krijgen. Is het niet meteen dan mogelijk wel na een update. En geloof me die ellende wil je niet, kan ik je uit eigen ervaring vertellen na 2 jaar ZenCart met allerlei maatwerk in de core bestanden.

Terug naar je probleem. Als het goed is heb je van de theme builder een map met bestanden gekregen. Het prestashop gedeelte hiervan zou in zijn geheel geplaatst moeten worden in een themes map, bijv. /themes/yourtheme. Is dit bij jou ook het geval of worden er meerdere mappen/bestanden overschreven?

Dit ziet er ook keurig netjes uit.
Netjes alles in de themes en modules mappen kopiëren.
Ter illustratie even tijdelijk de walkthrough online gegooid: http://www.defotobazaar.nl/manual/

Ik heb hiervan de EN full package geïnstalleerd maar had liever een NL-versie omdat hierbij na een vertaling de EN-vlag enzo hardnekkig vooraan blijft staan.
Alleen de NL-versie moet dan b.v. manueel maar loop dan tegen dat hele module-volgorde verhaal aan.
Zou jij me daarmee t.z.t. willen helpen ?

Vlaggen.JPG

Ik heb snel even naar de manual gekeken. Ziet er inderdaad wel netjes uit op het eerste oog. Tzt wil ik best eens meedenken.

Ik heb een en ander als test in een submap een NL-versie van presta geïnstalleerd.
En nog steeds is het rontend in het Engels :o

Wat wel opvalt is dat de situatie toch weer wat anders is.
Maar de host laat ook al sinds maandag op zich wachten (de "senior" die dit behandeld was gisteren ziek :shocked: ) -> Hostnet :thumb:

Verschil.jpg

Laatst bewerkt:
Onder localization -> translations. Heb je daar al eens geprobeerd om met de copy optie de vertaling van het default theme naar je nieuwe theme door te voeren?

Nee nog niet.
En eerlijk gezegd durf ik dat nu nog niet omdat ik dan naar alle waarschijnlijkheid ALWEER mijn IP-adres block
Dat is n.l. tot nu toe elke keer bij een [safe] actie aangaande de vertaling het geval geweest.

Ik snap er niks meer van. Hoe kun je in hemels naam je IP blocken als je iets doet in je webshop. En daarnaast, wat zou het. Je zit nu nog in de testfase en kunt hier beter ontdekken wat wel en niet kan, als dat straks alles live is. Want dan durf je zeker niet meer op knoppen te gaan drukken.

Durf wel op knoppen te drukken hoor :D:D:D
Het gaat erom dat de webhost elke keer mijn IP moet deblokkeren nadat ik mijn taal wijzig en opsla.
Vanochtend nog met een helpdeskmedewerker aan de lijn die dit voorval wilde genereren.
Beetje gênant als ik zo aan de gang blijf natuurlijk.

Er gaat blijkbaar iets goed mis. Je IP wordt normaliter geblocked als er meerdere ongeldige logins plaats vinden op de database of ftp omgeving. Ik zou toch eens even op onderzoek uit gaan.

Een hacker bedoel je. Kan ik naar zoeken natuurlijk. Dank je voor de tip. Host denkt zelf dat het ligt aan hun "te scherp" afgestelde firewall.

Nee geen hacker, meer een configuratiefout ergens in software of een wachtwoord wat niet goed is. Die hoster verbaasd me ook wel enigszins.

Nou die Hoster verbaasd mij eerlijk gezegd niks. Heb daar ook een website draaien waar ik in het begin veel langdurig (serverside) problemen mee heb gehad. Stelletje amateurs: "De senior is ziek meneer, dus laten we U maar wachten zolang hij ziek is". Blij dat dit noch maar een testfase is. Denk dat het sowieso het beste is dat ik maar met mijn hele handel ga verhuizen naar een snelle, accurate hoster met kennis van zaken. Is toch absoluut onacceptabel dat ik deze klacht afgelopen maandag al bij hun heb gedropt ! Stel je voor het was een ander probleem met een "draaiende" site ! Laten ze je (verteld mijn ervaring) ook gewoon zo aanmodderen. Dat ik hier nog een 2e keer ingetrapt ben. Begin er ook langzaam een beetje :evil: van te worden.

Kijk eens bij flexwebhosting. Ik heb daar nu een eigen VPS (o.a. voor deze prestashop). Voordeel is dat ik er een varnish cache voor kan laten plaatsen. Hiermee kun je de performance van dit soort sites mogelijk flink opvoeren. Leek mij de moeite waard en de hosting is goed in orde.

Ik ga daar eens een kijkje nemen.
Heij maar voor die VPS, moet je daar niet veel kaas gegeten hebben van een server ?
Want ik neem aan dat je die zelf moet inrichten ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan