Hosting server beginnen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter eeyk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eeyk

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2007
Wat heb je nodig om een hosting server te beginnen?
ik zat op google te zoeken maar kan niks vinden er over of informatie

Een aantal servers, afhankelijk van hoeveel sites je maximaal wil hosten. Rackspace in een datacenter (kost zomaar een paar honderd Euro, dit hangt af van hoeveel ruimte je nodig hebt, of je bij een goed datacenter zit etc). Een volledige backup-faciliteit, de beschikking over een internetaansluiting in het datacenter, het liefst met meerdere IP-adressen.

Verder uiteraard bijzonder veel kennis van het OS waarop je de servers laat draaien (Linux?) en kennis van Apache, DNS enzovoorts.

ik heb kennis over Os ik wil het laten draaien op windows Server2008

maar wat heb ik nodig

een server natuurlijk
en hardeschijfruimte van 24tb is wel genoeg denk ik

maar wat nog meer een computer of ??

Internet is geen probleem ik zit nu al op 60mb download en 20 mb upload met glasvezel

Laatst bewerkt:
Jouw downloadsnelheid is totaal niet van belang, jouw uploadsnelheid wel en die is veel te langzaam, jouw uploadsnelheid is de downloadsnelheid voor iemand 'aan de andere kant'.

Ik begrijp ook dat je een 'slaapkamer-servertje' wil gaan gebruiken. Dan zou ik geen zakelijke klanten proberen te gaan hosten maar alleen maar als vriendendienst aanbieden.

Jouw downloadsnelheid is totaal niet van belang, jouw uploadsnelheid wel en die is veel te langzaam, jouw uploadsnelheid is de downloadsnelheid voor iemand 'aan de andere kant'.

Ik begrijp ook dat je een 'slaapkamer-servertje' wil gaan gebruiken. Dan zou ik geen zakelijke klanten proberen te gaan hosten maar alleen maar als vriendendienst aanbieden.

Upload snelheid kan nog veel hoger indien nodig maar ik wilde juist weten wat er voor nodig is
het is ook niet voor zakelijke klante maar gewoon voor simpele html php websites

Laatst bewerkt:
Upload snelheid kan nog veel hoger indien nodig maar ik wilde juist weten wat er voor nodig is
het is ook niet voor zakelijke klante maar gewoon voor simpele html php websites

In principe heb je dan niet zo heel erg veel nodig. Dit kan met elke willekeurige PC met een webserver , PHP en eventueel MySQL geinstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan