Eagle Creek
Verenigingslid
- Lid geworden
- 3 okt 2002
Let op, ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.
Persoon A en B willen een .nl adres.
Persoon A en B hebben kleine site's en hebben dus geen hoge eisen. Persoon A heeft 100 MB ruimte, 5 GB transfer en heeft daar een hoop van over. Persoon A biedt persoon B een soort "onderhosting" aan.
Persoon A heeft dus www.persoona.nl met ruimte en transfer, en persoon B heeft alleen maar www.persoonb.nl . Wat dus alleen een verwijzing is naar www.persoona.nl/persoonb.
Maar: persoon B wil zijn eigen E-mail adres. Dat zit niet bij de naam inbegrepen (geloof ik). Wat is nu verstandiger?
1)
Persoon A: kleinere hosting en dus goedkoper uit, wat 'ie wel wil.
Persoon B: eigen kleinere hosting met E-mailadressen erbij.
OF:
2)
Persoon A: houdt zijn eigen host, veranderd dus niets voor hem.
Persoon B: gaat in op het voorstel van persoon A, en bestelt een los E-mail pakket erbij. Resultaat:
Persoon A heeft hosting, ruimte, adres en E-mail in één.
Persoon B heeft een losse naam en losse E-mail.
Wat is verstandiger (en goedkoper)? ? ? Methode 1) of 2)?
Persoon A en B willen een .nl adres.
Persoon A en B hebben kleine site's en hebben dus geen hoge eisen. Persoon A heeft 100 MB ruimte, 5 GB transfer en heeft daar een hoop van over. Persoon A biedt persoon B een soort "onderhosting" aan.
Persoon A heeft dus www.persoona.nl met ruimte en transfer, en persoon B heeft alleen maar www.persoonb.nl . Wat dus alleen een verwijzing is naar www.persoona.nl/persoonb.
Maar: persoon B wil zijn eigen E-mail adres. Dat zit niet bij de naam inbegrepen (geloof ik). Wat is nu verstandiger?
1)
Persoon A: kleinere hosting en dus goedkoper uit, wat 'ie wel wil.
Persoon B: eigen kleinere hosting met E-mailadressen erbij.
OF:
2)
Persoon A: houdt zijn eigen host, veranderd dus niets voor hem.
Persoon B: gaat in op het voorstel van persoon A, en bestelt een los E-mail pakket erbij. Resultaat:
Persoon A heeft hosting, ruimte, adres en E-mail in één.
Persoon B heeft een losse naam en losse E-mail.
Wat is verstandiger (en goedkoper)? ? ? Methode 1) of 2)?