Hosting, wat adviseren jullie mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Let op, ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Persoon A en B willen een .nl adres.
Persoon A en B hebben kleine site's en hebben dus geen hoge eisen. Persoon A heeft 100 MB ruimte, 5 GB transfer en heeft daar een hoop van over. Persoon A biedt persoon B een soort "onderhosting" aan.
Persoon A heeft dus www.persoona.nl met ruimte en transfer, en persoon B heeft alleen maar www.persoonb.nl . Wat dus alleen een verwijzing is naar www.persoona.nl/persoonb.

Maar: persoon B wil zijn eigen E-mail adres. Dat zit niet bij de naam inbegrepen (geloof ik). Wat is nu verstandiger?

1)
Persoon A: kleinere hosting en dus goedkoper uit, wat 'ie wel wil.
Persoon B: eigen kleinere hosting met E-mailadressen erbij.

OF:

2)
Persoon A: houdt zijn eigen host, veranderd dus niets voor hem.
Persoon B: gaat in op het voorstel van persoon A, en bestelt een los E-mail pakket erbij. Resultaat:
Persoon A heeft hosting, ruimte, adres en E-mail in één.
Persoon B heeft een losse naam en losse E-mail.

Wat is verstandiger (en goedkoper)? ? ? Methode 1) of 2)?

Iets dergelijks vroeg je al eerder. Die threath heeft een hele hoop pagina's met antwoorden opgeleverd. Dit gaat hoop ik niet zoiets worden?

Ik laat aan de sectiemod over of dit een crosspost is.

Tibor! Dit is compleet iets anders. Die andere threath is ondertussen een hostingthreath geworden die sticky is. Dat ging over verschillende hosters. Ik wil nu weten welke combinatie verstandig is.
Als het hetzelfde was ging ik daar wel verder.

:)

Laatst bewerkt:
Is inderdaad geen crosspost.
In deze post wordt een oplossing voor een situatie gevraagd, zonder suggestie te vragen voor bepaalde host o.i.d.
De sticky waarnaar verwezen wordt is een uitwisseling van ervaringen met webhosts, en heeft niets van doen met deze post.

Olav

Ja, zoiets zag ik al. Maar volgens mij zitten daar geen E-mail adressen bij, of kijk ik verkeerd?

Geplaatst door XP_PC
Ja, zoiets zag ik al. Maar volgens mij zitten daar geen E-mail adressen bij, of kijk ik verkeerd?
Vraag het eens aan hen: zeg dat je twee domeinen wil, die gebruik maken van 1 hostinpakket.

Er zit wel 2 grote "maren" aan:
Persoon A neemt het hele pakket af, beide domeinnamen staan dus ook geregd op de naam van persoon A. Persoon B heeft dus bij een evt ruzie geen recht op de domeinnaam, tenzij persoon A deze overdraagt.

Wat je eigenlijk doet is reselling, maar dan illegaal. ik denk dat je een probleem hebt als je host er achter komt.

Klopt, persoon A mag meer zeggenschap hebben dan B.

En waarom is dat precies illegaal?

Geplaatst door XP_PC
Klopt, persoon A mag meer zeggenschap hebben dan B.

En waarom is dat precies illegaal?
Dat is niet illegaal.

Het reselling gedeelte wel :D

Reselling is dat A geld vang van B (huisjes/hosters-melken) of zie ik dat verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan