Hostinger

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
Heeft iemand ervaring met het cPanel van Hostinger?
Is het goed te doen voor iemand zonder technische kennis (een leek)?
En hoe is de klantenservice — reageren ze snel, zijn ze betrokken en echt behulpzaam?

Is het goed te doen voor iemand zonder technische kennis (een leek)?
Dat is natuurlijk afhankelijk van wat jij wil.
Zelf heb ik geen ervaring met Hostinger, wel met Antagonist, site.nl en Vimexx, waarbij ik persoonlijk Vimexx niet zal aanbevelen.
Tip: zoek eens naar reviews om een indruk te krijgen:

De vraag is of je de klantenservice echt hard nodig hebt. De meeste antwoorden op vragen zullen ongetwijfeld gedocumenteerd zijn en biedt het Cpanel voldoende ruimte om je webhostingpakket in te richten.

Ik ken hostinger niet uit de praktijk. In het algemeen is cPanel een heel erg krachtige tool. Of je er mee uit de voeten kunt is een beetje afhankelijk van je kennis op dit gebied en ook nog afhankelijk van het aantal opties die de webhoster voor jou zichtbaar heeft gemaakt in cPanel. Dat kan te weinig zijn, maar vooral ook juist veel te veel. Er zitten nogal veel opties in cPanel.

Voor beginners is een DirectAdmin mogelijk beter geschikt.

Aan de andere kant. Als het allemaal werkt dan hoef je in het beheerpaneel niet zo veel te doen en maakt het niet meer uit welke het is.

Voor beginners is DirectAdmin beter geschikt, dat klopt helemaal. CPanel is met veel dingen zo overbodig of onhandig voor beginners.

Service? Daar betaal je voor!
Ikzelf heb een resellerpakket bij Antagonist, en dat vind ik heel prettig. Altijd aardig en goede service als ik echt iets niet weet.

Meestal kan je bij een hosting niet kiezen of je Cpanel, Plesk of DirectAdmin gebruikt. Maar voor het algemene gebruik zij ze allemaal even goed geschikt. DirectAdmin heeft sinds enkele jaren de Evolution theme gebouwd die heel erg fijn werkt, en ook de features zijn flink verbeterd daar waar het vroeger erg old-skoel aanvoelde.

Wie herinnert zich dit nog? 🥲

1763120125889.gif

Ja ik!! Daarna kwam, zie screenshot. En nu is het zo, zie tweede screenshot.
Ik vind het zelf heerlijk werken!

Bijlagen

• Screenshot 2025-11-14 at 13-51-20 directadmin - Google Zoeken.png
    Screenshot 2025-11-14 at 13-51-20 directadmin - Google Zoeken.png
    87,2 KB · Weergaven: 1
  • Screenshot 2025-11-14 at 13-53-13 directadmin antagonist - Google Zoeken.png
    Screenshot 2025-11-14 at 13-53-13 directadmin antagonist - Google Zoeken.png
    51,5 KB · Weergaven: 1
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Terug
Bovenaan Onderaan