hosts bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

flappie11

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
ik heb een eigen server thuis die draait op linux.
ik gebruik apache php4 mysql en phpmyadmin
alles werkt en kan van een computer die in mijn netwerk staat niet op mijn server komen .
anderen buiten mijn netwerk kunnen gewoon via het domein op de site komen.
ik kan niet viamijn eigen domein op mijn server komen maar dat schijnt normaal te zijn.
dus ik moet via mijn router/modem (speedtouch) binnen in mijn netwerk ip op mijn server komen.
alle poorten zijn open naar mijn server .
maar ik kan wel op mijn site komen via 10.0.0.151 dit is de ip wat mijn router toewijst aan mijn server.
maar ik kan niet in de admin komen van de site omdat hij constant zoekt naar het domein.
ik kan wel via een andere computer die buiten het netwerk staat in de admin komen .

en hier zoek ik een oplossing voor het probleem is dus alleen binnen het netwerk.

nu heb ik gehoord dat je dit kunt oplossen in de hosts bestand van windows maar ik heb al gekeken in dit bestandje maar ik krijg het niet voor elkaar wat moet ik hier nu precies inzetten

kan iemand mij helpen

mvg leon

Ik denk dat dit louter door proxy instellingen heeft te maken in uw internet explorer.

Maar in hosts moet je gewoon een regel plaatsen:

10.0.0.151 pcnaam

Indien proxy instellingen nodig zijn om op internet te komen, moet je het adres bij de uitzonderingen plaatsen, dit in opties internet explorer

dit snap ik niet helemaal mijn speedtouch tevens mijn router accepteerd de inkomende verbinding niet van eigen ip adres

volgens mij heeft dit niks met proxy te maken toch

maar 10.0.0.151 pcnaam werkt niet

mvg leon

Die pcnaam heb je toch hernoemt naar de naam van de linux pc?

AAAAH,

Das een andere iets...

Ge moet poort 80 in uw router en modem doorsteken naar ip adres 10.0.0.151, dat heeft niets te zien met uw pc of hosts bestanden.

U moet in uw router surfen (ik denk http://10.0.0.138)

Maar dan moet je in mijndomein het externe ip opgeven en daar wringt het... Deze is niet vast en zal altijd wijzigen...

Wat wil je er precies mee bekomen?

ik zal het ff proberen iets duidelijker uit te leggen

mijn site is wel online voor anderen buiten mijn netwerk

maar als ik via mijn ip naar mijn ip wil krijg ik de foutmelding "pagina kan niet gevonden worden"

deze computer waar ik nu op zit zeg maar heeft ip 10.0.0.150
en de server 10.0.0.151 dus dat geeft de probleem ik kom dus niet op mijn site via www.domein.nl omdat hij dat contant zoekt naar het domein

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan