Hosts file niet te vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airevende

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2010
Goedenavond,

Ik probeer een programma te installeren waarbij volgens de instructie iets dient te worden veranderd in de hostfile en daar zit mijn probleem. Ik heb al gezocht binnen dit forum maar ik kan het antwoord niet echt terugvinden, ik heb geen hostfile. Of, ik kan hem niet vinden.

Ik weet dat de hostfile hoort te staan bij de windows > system32 > drivers > etc. en dat je deze kan veranderen door notepad als adminstrator te open. Er staat wel een lmhosts maar geen hosts. Ik heb de optie verborgen bestanden en bestanden van verborgen op weergeven gezet maar dan nog staat deze er niet bij.

Iemand enig idee hoe het kan dat dit bestand er niet staat en wat te doen?

Fijne avond en groetjes!

als je echt bij map opties die optie verborgen mappen weergeven hebt aan gevinkt dan vind ik het wel vreemd dat je host file niet zichtbaar word

het schijnt terug te komen als je opnieuw opstart je host file omdat het een beveiligt bestand is

Ik ben een redelijke noob in dit opzicht... hoe kom ik bij %Systemroot%\System32\Drivers\Etc?

dat is dus alleen als je windows niet op de C: schijf staat

systemroot bedoelen ze denk ik de harde schijf mee

Windowstoets + R (=Uitvoeren) en typ: %Systemroot%\System32\Drivers\Etc

@aloew: Inderdaad, maar dan kom je er ook :P

Windowstoets + R (=Uitvoeren) en typ: %Systemroot%\System32\Drivers\Etc

@aloew: Inderdaad, maar dan kom je er ook :P

Als ik dat doe kom ik gewoon weer in de windows > system32 > drivers > etc. map uit waar geen hosts file in staat... ;)

ja dat klopt inderdaad dus ik zou wat JoZ1 al zei in een eerdere post waar die een link gaf naar een website waar je eigen host file kan aanmaken

je hebt neem ik aan wel via configuratiescherm je map opties aangepast ?

Inderdaad, maar dat vroeg je toch?? :P (hoe kom ik bij %Systemroot%\System32\Drivers\Etc?)

To show hidden folders in Windows 7, press the ALT key while in Explorer to bring up the File menu. Click on Tools and then Folder Options.

hostsfilewindows7.png

Click on the View tab and then click on the Show hidden files, folders, and drives radio button under Hidden files and folders.

showhiddenfileswindows7.png

Bron: http://helpdeskgeek.com/windows-7/windows-7-hosts-file/

Wellicht dat dit helpt. Je Engels is toch wel zo goed dat ik dit niet hoef te vertalen? :P

Als-ie er dan nog niet staat, inderdaad een nieuwe aanmaken (zie één van vorige posts).

Laatst bewerkt:
Wat een gedoe.
Doe het volgende: Maak een nieuwe snelkoppeling op je bureaublad, met als opdrachtregel:
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts

Rechtsklik op die snelkoppeling, en kies voor Als Administrator uitvoeren
Doe je aanpassingen, klik daarna op het rode kruisje en geef Ja op de vraag of het bestand opgeslagen moet worden.

PS: Hopelijk heb ik nu niet iemand geholpen die illegale software probeert te installeren, zoals van Adobe??

Tijs.

Nou het is gelukt met HostsXpert. Thanks voor de hulp! En @dnties het was geen gedoe en nee, ik probeer geen illegale software te installeren ;) Nogmals bedankt

Goedzo :thumb:.

Wil je de vraag op 'Opgelost' zetten?

@dnties: Ik denk dat jouw oplossing misschien wel sneller was geweest, maar ja. Dit werkt dus ook :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan